نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان:

عربستان سعودی مسئول اصلی تاخیر در تشکیل دولت جدید لبنان است

عربستان سعودی مسئول اصلی تاخیر در تشکیل دولت جدید لبنان است
شنبه 7 مهر 1397 - 20:22

نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان ضمن متهم کردن آمریکا و عربستان به تلاش برای منع تشکیل دولت جدید لبنان اعلام کرد که راه عبور از بحران‌ها و مشکلات بوجود آمده در این کشور، تشکیل دولتی است که از اختیارات کامل برخوردار باشد.

العالم - لبنان 

«نواف الموسوی» عضو فراکسیون «وفاداری به مقاومت» و نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان امروز شنبه در دو مراسم ختم در حسینیه منطقه الحلوسیه و حسینیه البازوریه در جنوب لبنان در جمع علما و فعالان لبنانی و شخصیت‌های سیاسی آن سخنرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری العهد، نواف الموسوی در سخنرانی امروز خود در این دو مراسم به فشارهای وارد شده به «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان برای صرف‌نظر از مواضع خود در زمینه‌های مختلف از جمله تشکیل دولت جدید این کشور اشاره و اعلام کرد که «مصاحبه‌ای که اخیرا رئیس‌جمهور با یکی از روزنامه‌های فرانسوی انجام داده، نشان دهنده صلابت میشل عون و وفاداری و پایبندی او به تعهداتش در داخل لبنان یا پشت تریبون سازمان ملل است.»

وی تاکید کرد که «لبنان با بحران‌های زیادی در همه زمینه‌ها از جمله مشکلات مربوط به زباله، آب و برق مواجه است، اما همه می‌دانند که کلید مقابله با این بحران‌ها، تشکیل دولتی است که از اختیارات کامل برخوردار باشد و این بدین معنی است، کسانی که در تشکیل دولت مانع‌ترشی می‌کنند، در حقیقت کسانی هستند که می‌خواهند لبنان و لبنانی‌ها را در بحران‌های شدید و سخت غرق کنند و لذا برخی شایعه می‌کنند که لبنان در آستانه سقوط قرار دارد.»

نماینده حزب الله در پارلمان لبنان تاکید کرد، پخش شایعاتی مانند «لبنان در لبه پرتگاه قرار دارد» و یا اینکه «لبنان در آستانه فروپاشی است»، بخشی از جنگ روانی است و شایعه‌پراکنان خواستار تسلیم شدن لبنانی‌ها هستند.

عضو فراکسیون فراکسیون «وفاداری به مقاومت» افزود: ما قبول نداریم که تاخیر در تشکیل دولت لبنان فقط به دلیل عوامل داخلی است، زیرا اگر فشارها و حمایت‌های خارجی از عوامل داخلی برداشته شود، احتمال تضعیف همه عوامل داخلی وجود دارد. ما مطمئن هستیم، اگر برخی از مسئولان در تشکیل دولت آزادی عمل می‌داشتند، یقینا می‌توانستند دولت را در آینده نزدیک تشکیل دهند.

نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان اعلام کرد که برخی عوامل داخلی با حمایت‌های خارجی می‌خواهند با اعمال فشار به دستگاه ریاست جمهوری و ریاست پارلمان و دولت، سه قوا را به حالت تعطیل و یا نیمه تعطیل و یا تحت محاصره در بیاورند تا از این طریق به میشل عون رئیس جمهور لبنان ضربه وارد کنند.

وی با بیان اینکه لبنانی‌ها در شرایط جنگ شبه‌علنی علیه لبنان قرار دارند، گفت: ما دولت آمریکا را به دست داشتن در تعطیلی نهادهای لبنانی و در نتیجه افزایش مشکلات مردم این کشور متهم می‌کنیم و از دولت عربستان که مسئول اصلی منع تشکیل دولت لبنان است، می‌خواهیم از تلاش‌های خود برای حذف یکی از قدرت‌های سیاسی و شخصیت‌های سیاسی دست بردارد.

نواف الموسوی اظهار داشت که مشکل تاخیر تشکیل دولت جدید لبنان باید مثل مشکل سابق مربوط به پست خالی ریاست جمهوری این کشور حل شود و لذا معتقدیم که هیچ کس از ما در هر جایی که باشد، در برابر جنگ شبه‌علنی سکوت نخواهد کرد. ما بر این باوریم که هر مسئول لبنانی وظیه دارد، نجات لبنانی‌ها را بر تعهد به خارجی‌ها مقدم بشمارد؛ به خصوص اینکه ما اکنون در برابر دو گزینه قرار داریم و آن تن دادن به تعهدات خارجی و فشارهای آنها و یا تصمیمات شجاعانه برای نجات لبنانی‌ها از بحران‌های بوجود آمده است.

نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان اعلام کرد که «ما در برابر مشکلات یا زیر فشارهای خارجی تسلیم نشده و نخواهیم شد. ما امروز موفق شدیم بعد از تحقق پیروزی‌ها در جنگی که بیش از ۷۰ کشور در سوریه آغاز کردند، به دست‌آوردهای راهبردی برسیم و به این مقاومت خود ادامه می‌دهیم.»

فارس

پربیننده ترین خبرها