پکن، نشست وزرای دفاع چین و آمریکا را لغو کرد

پکن، نشست وزرای دفاع چین و آمریکا را لغو کرد
دوشنبه 9 مهر 1397 - 12:06

طبق گفته یک مقام  آمریکایی، به دنبال تنش‌های اخیر در روابط واشنگتن و پکن، دولت چین نشست از قبل برنامه ریزی شده امنیتی بین دو کشور با حضور رئیس پنتاگون در پکن را لغو کرده است.

العالم-آمریکا

بنا بر گزارش رسانه‌های غربی به دنبال تشدید تنش‌ها بین پکن واشنگتن در زمینه‌های اقتصادی و ادعای اخیر «دونالد ترامپ» درباره تلاش چین برای دخالت در انتخابات ۲۰۱۸ آمریکا، پکن نشست امنیتی اواسط ماه اکتبر(اواخر مهر ماه) با حضور وزیر دفاع آمریکا  را لغو کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی خبر داد که چین نشست امنیتی با وزیر دفاع آمریکا در ماه اکتبر را که از قبل برنامه آن چیده شده بود، لغو کرد.

قبل از رویترز، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» خبر لغو این نشست را مخابره کرده بود.

مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت، مشخص نیست دلیل لغو نشست چه بوده و همچنین معلوم نیست که زمان جدیدی برای برگزاری این نشست امنیتی تعیین شده باشد.

این مقام ادامه داد، مشخص نیست به دلیل اختلاف‌ها بین پکن و واشنگتن در مسائلی از قبیل فروش تسلیحات، فعالیت نظامی چین در دریای چین جنوبی و یا تنش‌ها بر سر جنگ تجاری بین دو کشور این نشست لغو شده باشد.

وی افزود: «تنش (بین چین و آمریکا) در حال تشدید شدن است و این می‌تواند برای هر دو طرف خطرناک باشد».

رویترز از رجوع به وزارتخانه‌های خارجه و دفاع آمریکا و چین و همچنین کاخ سفید برای اطلاع از چند و چون خبر «لغو نشست امنیتی» دو کشور در ماه اکتبر خبر داد اما مقام‌های چینی و آمریکایی اظهارنظری در این باره نکردند.

برخی منابع خبری مستقر در پکن هفته گذشته خبر داده بودند که احتمال لغو نشست امنیتی دو کشور به دلیل تشدید تنش‌ها وجود دارد.

دونالد ترامپ که در هفته‌های اخیر مواضع ضد چینی خود را تشدید کرده، چهارشنبه هفته گذشته در نشست شورای امنیت سازمان ملل پکن را به «دخالت» در انتخابات ۱۵ آبان کنگره آمریکا متهم کرد، اتهامی که وزیر خارجه چین در همان نشست آن را «بی اساس» خواند و رد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها