وزرای خارجه ترکیه و فرانسه درباره توافق جدید ادلب رایزنی کردند

وزرای خارجه ترکیه و فرانسه درباره توافق جدید ادلب رایزنی کردند
دوشنبه 9 مهر 1397 - 13:25

در ادامه تلاش‌های ترکیه برای همراه کردن کشورهای اروپایی با توافق اخیر با مسکو درباره ادلب، وزیر خارجه این کشور با همتای فرانسوی دیدار و درباره این مسئله رایزنی کرد.

العالم-ترکیه

 «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه شامگاه یکشنبه با «ژان ایو لو دریان» همتای فرانسوی خود دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای از جمله سوریه صحبت کرد.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» به نقل از یک منبع دیپلماتیک ترکیه‌ای که خواست نامش فاش نشود، چاووش‌اوغلو و همتای فرانسوی‌اش در این نشست در پاریس درباره مسائل دوجانبه و بحران سوریه رایزنی کردند.

در این دیدار که حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید، وزرای خارجه ترکیه و فرانسه درباره توافق اخیر آنکارا و مسکو برای ایجاد منطقه غیرنظامی در «ادلب»، عدم عملیات ارتش و نیروهای مقاومت سوری برای آزادسازی این منطقه و لزوم جداسازی تروریست‌ها از معارضان میانه‌رو بحث کردند.

پیش از این دیدار نیز وزرای خارجه سه کشور ایران، روسیه و ترکیه روز پنجشنبه طی نشستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، ضمن استقبال از توافق ادلب، بر ضرورت تشکیل هر چه سریعتر کمیته قانون اساسی سوریه و آغاز فعالیت آن تأکید کردند. 

این در حالی است که روز گذشته روزنامه عربستانی «الشرق الاوسط» اما به نقل از آنچه آنان را «منابع آگاه» می‌خواند، ادعا کرد روسیه و ترکیه در حال حاضر در چهار مورد بر سر تفسیر این توافق اختلاف نظر دارند.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه (۱۷ سپتامبر/۲۵ شهریورماه) در کنفرانس خبری مشترک با «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در شهر بندری سوچی از توافق دو کشور برای ایجاد منطقه غیرنظامی در «ادلب» میان نیروهای ارتش سوریه و شبه‌نظامیان به وسعت ۱۵ کیلومتر مربع خبر داده بود. 

فارس

پربیننده ترین خبرها