سفر محرمانه مدیرکل امنیت عمومی لبنان به اردن

سفر محرمانه مدیرکل امنیت عمومی لبنان به اردن
يکشنبه 15 مهر 1397 - 17:51

مدیرکل امنیت عمومی لبنان در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی این کشور از سفر محرمانه خود به اردن در ارتباط با «گذرگاه نصیب» خبر داد.

العالم - اردن

«عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی لبنان فاش کرد به درخواست کشاورزان لبنانی و نیز به دستور «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان سفری مخفی به اردن داشته است.

وی گفت هدف از این سفر مشورت با طرف سوری درباره بازگشایی گذرگاه «نصیب» بوده است خصوصا اینکه این گذرگاه قادر است یک بیلیون دلار وارد چرخه اقتصادی لبنان کند.

ارتش در نیمه تیرماه امسال توانست گذرگاه مرزی مهم نصیب در مرز این کشور با اردن را آزاد کند و پرچم سوریه را در این گذرگاه به اهتزار درآورد. وزارت حمل و نقل سوریه هفته گذشته از بازگشایی گذرگاه مرزی نصیب خبر داد اما اردن آن را تکذیب کرد

ابراهیم در مصاحبه با «ال‌بی‌سی» به موضوع آوارگان سوری نیز پرداخت و گفت حل بحران آوارگان سوری پس از بازگشت گروهی آنها به کشورشان، به صورت جدی آغاز شده است و سازوکار فعلی برای بازگشت آنها را نمی توان «کُند» دانست.

وی درباره سوری‌هایی که با بازگشت آنها مخالفت می‌شود، گفت در آینده نزدیک عفو عمومی شامل تمام سوری‌هایی می‌شود که به دلایل مختلف خواستار بازگشت به کشورشان هستند.

«نوار الساحلی» مسئول پرونده آوارگان سوری در حزب‌الله نیز در همین زمینه گفت این جنبش 11 دفتر در مناطق مختلف لبنان ویژه آوارگان دارد و آواره سوری که تمایل به بازگشت دارد می‌تواند فُرم پر کند.

وی ادامه داد: ما فرم‌های پر شده را برای عباس ابراهیم می‌فرستیم و وی با طرف‌های مربوطه داخلی و سوری در میان می‌گذارد. تا کنون هزارن نفر ثبت‌نام کرده‌اند و آخرین لیستی که تحویل خواهم داد شامل 600 اسم است.

از زمانی که حزب الله دفاتری ویژه ثبت‌نامه آوارگان ایجاد کرده صدها آواره سوری به وطن خود بازگشته‌اند.

پربیننده ترین خبرها