دستور عجیب شاه سعودی؛

دادستان عربستان مسئول تحقیقات داخلی درباره سرنوشت خاشقچی شد

دادستان عربستان مسئول تحقیقات داخلی درباره سرنوشت خاشقچی شد
دوشنبه 23 مهر 1397 - 15:08

در حالی که افکار عمومی جهان منتظر کشف حقیقت درباره سرنوشت "جمال خاشقچی" روزنامه نگار ناراضی سعودی ناپدید شده در کنسولگری عربستان در استانبول است، شاه سعودی در اقدامی عجیب و غیر عادی دستور آغاز تحقیقات داخلی در این زمینه را صادر کرد.

العالم ـ عربستان سعودی

منابع خبری سعودی اعلام کردند، "سلمان بن عبدالعزیز" در دستوری به "سعود المعجب" دادستان کل عربستان، از وی خواسته تا تحقیقات وسیعی را در مورد ربوده شدن خاشقچی روزنامه نگار و نویسنده این کشور را آغاز کند.
یک مقام مسئول سعودی در این زمینه گفت که این تحقیقات بر اساس اطلاعاتی صورت می گیرد که از کمیته مشترک تحقیقات عربستان و ترکیه به دست خواهد آمد.
به گزارش ایرنا،دولت ترکیه پنجشنبه گذشته از تشکیل کمیته مشترک تحقیقاتی با عربستان برای کشف حقیقت درباره سرنوشت خاشقچی خبر داد و گفته بود که تشکیل این کمیته بنا به پیشنهاد ریاض بوده است.
پلیس ترکیه همچنین امروز ( دوشنبه ) اعلام کرد که تا ساعاتی دیگر کار تفتیش و بازرسی از کنسولگری عربستان در استانبول را آغاز خواهد کرد.
خاشقچی 59 ساله که از جمله روزنامه‌نگاران شناخته ‌شده و منتقد سیاست‌های عربستان بود، سه شنبه 10 مهر برای کارهای اداری مربوط به ازدواج خود به ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول مراجعه کرد و از آن زمان تاکنون اطلاعی از او در دست نیست.
گزارش های اولیه حاکی است که وی بعد از مراجعه به کنسولگری از سوی مامورینی که از ریاض اعزام شده بودند ، بازجویی و بعد از به قتل رسیدن، مثله شده است.
کشورها، نهادهای بین المللی و شخصیت های سیاسی جهان، با محکوم کردن این اقدام رژیم سعودی، از ریاض خواسته اند با پلیس ترکیه برای دستیابی به نتیجه مشخص درباره سرنوشت این روزنامه نگار ناراضی همکاری کند.
دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، هم روز شنبه اعلام کرد که در صورت اثبات دخالت عربستان در ربوده شدن و قتل خاشقچی، ریاض به شدت تنبیه خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها