در دیدار با وزیر خارجه عراق؛

بشار اسد: پیروزی‌های سوریه و عراق در برابر تروریسم مشترک است

بشار اسد: پیروزی‌های سوریه و عراق در برابر تروریسم مشترک است
دوشنبه 23 مهر 1397 - 16:08

رئیس‌جمهور سوریه که در دمشق پذیرای وزیر خارجه عراق بود، پیروزی‌های ۲ کشور در مبارزه با تروریسم را یکی دانست.

العالم _ سوریه

«ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق امروز دوشنبه در دمشق به دیدار «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه رفت.

بشار اسد در جریان این دیدار تأکید کرد که پیروزهای سوریه و عراق در برابر تروریسم مشترک است؛ زیرا میدان (نبرد) در دو کشور یکی است.

وی  همچنین اظهار داشت که «خون قهرمانان [ارتشهای سوریه و عراق] که این پیروزیها را در هر دو کشور رقم زدند، در این میدان با هم درآمیخته شده است».

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که رئیس جمهور سوریه در جریان دیدار با هیئت عراقی به ریاست الجعفری، بر اهمیت روابط تاریخی سوریه و عراق و تقویت آن در سطح مردمی تأکید کرد.

اسد اعلام کرد که با وجو شرایط امنیتی حاکم بر دو کشور و همه تلاشهای خارجی برای ممانعت از توسعه روابط دوجانبه، اما در سطوح مختلف بین سوریه و عراق هماهنگی وجود دارد و طرفین درک مشترکی از رخدادهای منطقه و جهان دارند.

وزیر خارجه عراق نیز به نوبه خود تأکید کرد که شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای تغییرات مثبتی در خصوص رخدادهای سوریه و عراق کرده و علت این مسئله مشروعیت آرمانی است که دو ملت برادر از آن دفاع می‌کنند.

وی با تأکید بر لزوم فعالیت  برای تحقق پیروزیهای بیشترو تثبیت آن برای رشد دو کشور و منطقه، اظهار داشت که سوریه میراث تاریخی و تمدنی در اختیار دارد و پس از اینکه به پیروزی در برابر تروریسم نزدیک شد، در منطقه نقشی خواهد داشت که از مرحله پیشین بیشتر خواهد بود.
در جریان این دیدار بر لزوم تلاش بیشتر برای بازگشایی گذرگاههای مرزی بین دو کشور تأکید شد.

الجعفری به دعوت «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه در سفر رسمی سه روزه وارد این کشور شد.

پربیننده ترین خبرها