آمریکا بار دیگر خواستار اجرای کامل تحریم های کره شمالی شد

آمریکا بار دیگر خواستار اجرای کامل تحریم های کره شمالی شد
سه شنبه 24 مهر 1397 - 07:41

آمریکا به دنبال توافق دو کره برای اتصال خطوط راه آهن و جاده‌ها در نوار مرزی دو کشور، خواستار اجرای کامل تحریم های سازمان های ملل علیه پیونگ یانگ شد.

العالم - آسیا

به گزارش یونهاپ دو کره روز گذشته (دوشنبه) موافقت کردند مدرنیزه کردن و در نهایت اتصال خطوط راه آهن و جاده‌ها در سراسر مرز بین دو کره در اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر انجام شود.

دو کره توافق کردند که پیش از برگزاری این مراسم بررسی‌های میدانی در ارتباط با راه آهن در امتداد کریدور غرب شبه جزیره کره تا کریدور شرق را انجام دهند.

واشنگتن با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است تحریم ها علیه کره شمالی تا زمانی که این کشور سلاح های هسته ای و برنامه های موشکی بالستیک خود را رها نکند، ادامه خواهد داشت.

کارشناسان معتقدند این موضع گیری واشنگتن، فضای اخیر در مذاکرات هسته ای کره شمالی و آمریکا را تحت تاثیر قرار می دهد.

سخنگوی دولت آمریکا در بیانیه ای تصریح کرد: ما انتظار داریم همه کشورها به طور کامل اعمال تحریم های سازمان ملل متحد علیه کره شمالی از جمله کالاهای اساسی ممنوع شده در قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را رعایت کنند.

وی ادامه داد: واشنگتن انتظار دارد همه کشورها مسئولیت های خود را به طور جدی برای کمک به پایان برنامه های هسته ای و موشکی غیرقانونی کره شمالی در شبه جزیره بر عهده بگیرند.

با این حال دولت 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی قول داده است به تحریم های بین المللی احترام بگذارد اما همچنین امکان کاهش تحریم ها را به عنوان انگیزه ای برای تشویق کره شمالی به انحلال هسته ای دنبال می کند.

ترامپ، رییس جمهوری آمریکا قرار است دور دوم نشست سران با کره شمالی را بعد از انتخابات میان دوره ای امریکا برگزار کند رهبران دو کشور پیشتر در 22 خرداد در سنگاپور یکدیگر را ملاقات کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها