جدیدترین اخبار درمورد قتل جمال خاشقچی

جدیدترین اخبار درمورد قتل جمال خاشقچی
سه شنبه 24 مهر 1397 - 12:55

روزنامه ینی شفق ترکیه اعلام کرد نیروهای اطلاعاتی این کشور سندی صوتی 11 دقیقه ای دارند که اثبات می کند خاشقچی مورد شکنجه قرار گرفته و به قتل رسیده است.

العالم-ترکیه

روزنامه ینی شفق ترکیه با انتشار گزارشی درخصوص ناپدید شدن جمال خاشقچی اعلام کرد که نیروهای اطلاعاتی ترکیه یک سند صوتی 11 دقیقه ای درخصوص شکنجه و قتل خاشقچی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول دراختیار دارند.

بر اساس این گزارش، این سند صوتی 11 دقیقه ای اثبات می کند که خاشقچی به محض ورود به کنسولگری عربستان در استانبول مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفته است.

در همین راستا شبکه الجزیره به نقل از یک مقام امنیتی ترکی اعلام کرد که عوامل اطلاعاتی ترکیه در داخل کنسولگری این کشور طی 4 دقیقه ابتدایی ورود خاشقچی به کنسولگری مورد ضرب و شتم و همچنین ناسزاگویی قرار گرفته است.

این منبع همچنین تاکید کرد که پس از ورود خاشقچی به اتاق سرکنسول عوامل اطلاعاتی عربستان وارد اتاق شده و وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و به دنبال این شکنجه ها فریادهای خاشقچی شنیده می شد و پس از دقایقی صدای وی قطع شد.

شبکه الجزیره همچنین تاکید کرد گروه تحقیقات جنایی و مبارزه با تروریسم ترکیه به همراه معاون دادستان کل این کشور دوشنبه عصر وارد مقر کنسولگری شدند تا تحقیقات لازم را در این خصوص انجام دهند، عملیات فوق حدود 7 ساعت به طول انجامید و به رغم تلاش سعودی ها برای پنهان کاری اسناد و مستنداتی نیز در این عملیات کشف شد.

پربیننده ترین خبرها