اعتصاب اسیران زن فلسطینی 40 روزه شد

اعتصاب اسیران زن فلسطینی 40 روزه شد
چهارشنبه 25 مهر 1397 - 01:07

اسیران زن فلسطینی در زندان شارون رژیم صهیونیستی، برای چهلمین روز پیاپی از ترک سلولها خودداری کردند.

العالم – فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری قدس از فلسطین اشغالی، اسیران زن فلسطینی در زندان شارون رژیم صهیونیستی، برای چهلمین روز پیاپی در اعتراض به راه اندازی مجدد دوربینهای نظارتی توسط مسئولان زندانهای اشغالگران، از ترک سلولهای خود خودداری کردند.

 این زنان فلسطینی معتقدند نصب دوربینها به آزادی آنها ضربه می زند و آن را نقض حریم خصوصی خود در داخل زندان می دانند. زنان فلسطینی به طور کامل این بخش را بسته اند و تا زمان برچیده شدن این دوربینها از خروج از سلولهای خود خودداری می کنند. این مسئله موجب شده است مدیر زندان و افسران امنیتی بارها برای اینکه این دوربینها دو ساعت و نیم در روز فعال باشد با این زنان فلسطینی مذاکره کنند اما آنها به طور قاطع با آن مخالفت کردند.

مادران این اسیران فلسطینی در پی وخامت وضعیت جسمانی و روانی این زنان اسیر و همزمان با ورود اعتصاب آنها به چهلمین روز ، زنگ خطر را به صدا درآوردند و برخی از آنها در شبکه های اجتماعی به نقل از دختران خود شرایط آنها را توضیح دادند و حمایت از آنها را خواستار شدند.

آنها افزودند: مقامات اشغالگر برای ساعات طولانی برق سلول آنها را قطع می کنند و آنها بدون تهویه و در فضایی با دما و رطوبت بالا باقی می مانند.

اوضاع روانی و شرایط بازداشت زنان اسیر فلسطینی در زندان شارون بسیار دشوار و نگران کننده است. شمار این زنان فلسطینی به 34 نفر می رسد و علاوه بر این 20 زندانی زن نیز در بازداشتگاه الدامون زندانی هستند. این زندانیان به علت تعداد زیاد در داخل سلول و حضور در سلول که از 800 ساعت نیز فراتر رفته است با وضعیت بسیار دشواری روبرو هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها