اعدام کارمند خدمات درمانی صلیب سرخ جهانی در نیجریه

اعدام کارمند خدمات درمانی صلیب سرخ جهانی در نیجریه
چهارشنبه 25 مهر 1397 - 13:16

کمیته بین المللی صلیب سرخ اطلاعاتی بدست آورده که بر اساس آن یکی از کارکنانش به نام هاوا محمد لیمان که توسط تروریست های ولایت غرب به گروگان گرفته شده بود اعدام شده است.

العالم - آفریفا

به گزارش کمیته بین المللی صلیب سرخ از ابوجا و ژنو، دومین کارمند این سازمان در یک ماه اخیر در اقدامی نفرت انگیز و خشونت آمیز به قتل رسیده است.

هاوا محمد لیمان و سیفورا حسینی احمد خسرا دو تن از کارکنان خدمات درمانی کمیته بین المللی صلیب سرخ به همراه یکی از کارکنان یونیسف در تاریخ 10 اسفند ماه سال گذشته از یکی از بیمارستانهای تحت حمایت این سازمان در شهر ران به گروگان گرفته شده بودند. ربایندگان کارکنان صلیب سرخ جهانی و یونیسف را به همراه دختری 15 ساله به نام لی شاریبو با هم نگهداری می داشتند.

یک ماه قبل گروگان گیران سیفورا حسینی را به قتل رساندند.

پاتریشیا دنزی، مدیر منطقه آفریقای صلیب سرخ جهانی با بیان اینکه خبر مرگ هاوا باعث اندوه عمیق این سازمان شده اظهار داشت که این سازمان خواستار امان برای هاوا و پایان دادن به چنین قتلهای بی معنی شده بود. وی همچنین افزود، هیچ چیز این قتلها را توجیه نمی کند.

مدیر منطقه آفریقای کمیته بین المللی صلیب سرخ همچنین اضافه کرد که مرگ هاوا و سیفورا فقط یک فاجعه برای خانواده های این دو نیست و جای خالی آنها را هزاران نفری که از خدمات بشردوستانه آنها در منطقه ران و سایر مناطق شمال شرقی نیجریه بهره می بردند حس خواهند کرد. وی خواستار آزادی کارمند یونیسف و لی شد.

علیرغم تلاشهای مداوم و متعهدانه کمیته بین المللی صلیب سرخ به منظور تضمین آزادی این 4 نفر، شامل تقاضای امان برای هاوا در روز یکشنبه، تروریست های  ولایت غرب آفریقا وی را دیروز به قتل رساند.

هاوا محمد لیمان 24 ساله به عنوان ماما در صلیب سرخ جهانی مشغول به فعالیت بود. او تعهدی عمیقی به کار بشردوستانه اش داشت و به زنان آسیب پذیر در منطقه ماموریتش امداد رسانی می نمود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها