یکی از اعضای تیم ترور خاشقچی کشته شد

یکی از اعضای تیم ترور خاشقچی کشته شد
پنج‌شنبه 26 مهر 1397 - 11:12

روزنامه ینی شفق ترکیه اعلام کرد : 'مشعل سعد البستانی' یکی از اعضای تیم 15 نفره ترور که برای قتل خاشقچی به استانبول اعزام شده بود، در جریان یک تصادف ساختگی کشته شد.

العالم - ترکیه

این فرد طی تصادف رانندگی مشکوک در شهر ریاض پایتخت عربستان کشته شده است.

به گزارش این رسانه، البستانی 31 ساله که با درجه ستوان در نیروی هوایی پادشاهی عربستان به عنوان خلبان مشغول خدمت بود، با مرگی مشکوک، بخشی از اسرار ناپدید شدن خاشقچی را با خود دفن کرد.
ینی شفق تصادف منجر به مرگ البستانی را مشکوک و با هدف ساکت کردن و از میان برداشتن شاهدان قتل خاشقچی عنوان کرد.

به گزارش ینی شفق، البستانی یکی از اعضای تیم 15 نفره اعزامی از عربستان سعودی بود که در روز دوم اکتبر با یک فروند هواپیمای اختصاصی به استانبول آمدند و پس از حضور آنها در کنسولگری، جمال خاشقچی ناپدید شد.

به نوشته ینی شفق، البستانی به ساختمان کنسولگری نرفته و تنها چند ساعات پس از حضور در 'ویندهام گراند هتل'، استانبول را ترک کرده بود.

خاشقچی در 2 اکتبر (10 مهر ماه) پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد و مقام های غیر رسمی ترکیه اعلام کردند که وی در داخل ساختمان به دستور مقام های سعودی به قتل رسیده است.

روزنامه 'واشنگتن پست' نیز نوشته که تصاویر ویدئویی و صدای ضبط شده ای موجود است که اثبات می کند خاشقچی پس از شکنجه، کشته شده است.

خاشقچی که پس از انتصاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت، در روزهای اخیر قصد ازدواج با یک زن تبعه ترکیه را داشت و برای طی کردن مراحل ثبت ازدواج خود مجبور به مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول شده بود.

دیروز رسانه های ترکیه ضمن معرفی پنج نفر از اتباع عربستانی به عنوان متهمان قتل خاشقچی، جزئیات بیشتری از مدارک صوتی ساعات اولیه بازداشت و قتل خاشقچی را منتشر کردند.

همه مدارک و شواهد ادعا شده در رسانه های ترکیه نشان می دهد که نزدیکان محمد بن سلمان که از طرف او به استانبول اعزام شده بودند، عامل قتل خاشقچی هستند و ادعای آل سعود در قتل این روزنامه نگار کذب است.

طی سه روز اخیر پلیس ترکیه ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول و اقامتگاه محمد العتیبی سرکنسول این کشور را برای مشخص شدن سرنوشت خاشقچی به صورت تخصصی و فنی تفتیش و بازرسی کرد.

اقامتگاه سرکنسول عربستان سعودی در استانبول نیز که در 300 متری کنسولگری واقع شده، یکی از محل های مشکوک برای تعیین سرنوشت خاشقچی به شمار می رود.

پلیس ترکیه هنوز نتیجه بررسی های کارشناسی و تخصصی خود را اعلام نکرده است.

دولت ترکیه که بررسی وضعیت او را در اولویت کاری قرار داده، نتیجه آخرین بررسی های خود را به شکل رسمی اعلام نکرده است و مقامات این کشور روش محتاطانه ای را در اظهار نظر در باره وضعیت خاشقچی در پیش گرفته اند.
 

پربیننده ترین خبرها