پنتاگون یک رزمایش دیگر در شبه‌جزیره کره را لغو کرد

پنتاگون یک رزمایش دیگر در شبه‌جزیره کره را لغو کرد
جمعه 27 مهر 1397 - 19:39

وزارت دفاع آمریکا برای دادن فرصتی دیگر به روند دیپلماتیک حل مشکلات میان واشنگتن و پیونگ یانگ، یک رزمایش نظامی مشترک دیگر را در شبه‌جزیره کره لغو کرد.

العالم - آمریکا

«دانا وایت» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که واشنگتن و سئول در حال لغو کردن رزمایش هوایی موسوم به «تک‌خال هوشیار» هستند و این کار را برای «دادن فرصت به روند دیپلماتیک موجود» انجام می‌دهند.

این خبر در حالی توسط آسوشیتدپرس اعلام شد که «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا برای شرکت در نشست وزرای دفاع شرق آسیا در سنگاپور به سر می‌برد.

رزمایش هوایی تک‌خال هوشیار، رزمایشی سالانه است که آخرین بار، اوایل زمستان سال گذشته به صورت مشترک میان نیروهای هوایی کره جنوبی و ایالات متحده برگزار شد.

اوایل تابستان سال جاری بود که پنتاگون پس از صدور ناگهانی فرمان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، رزمایش مشترک «نگهبانان آزادی» را لغو کرد؛ ترامپ گفته بود که برگزاری این رزمایش «تحریک‌آمیز و هزینه‌بردار» است.

این بیانیه ترامپ پس از دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سنگاپور منتشر شد. در این نشست از کره شمالی خواسته شده که در ازای دریافت تضامین امنیتی، برنامه هسته‌ای نظامی خود را کنار بگذارد.

هنوز در خصوص جزئیات ماهیت این تضمین امنیتی آمریکایی، خبری منتشر نشده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها