احتمال لغو سفر پوتین به عربستان به خاطر قتل خاشقجی

احتمال لغو سفر پوتین به عربستان به خاطر قتل خاشقجی
دوشنبه 30 مهر 1397 - 13:26

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به ادامه فراهم سازی مقدمات سفر "پوتین" به عربستان، تاکید کرد که البته انجام این سفر به نتیجه تحقیقات در باره قتل "‌جمال خاشقجی" بستگی خواهد داشت.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری «نووستی»، "میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز در جمع خبرنگاران گفت، فراهم‌سازی مقدمات سفر "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه به عربستان سعودی ادامه دارد، البته مقامات مسکو منتظر هستند تا نتیجه تحقیقات درباره قتل "‌جمال خاشقجی" خبرنگار عربستانی در خاک ترکیه روشن شود.

وی در پاسخ به سئوالی در این رابطه گفت: « ما منتظر هستیم تا نتیجه نهایی تحقیقات درباره این قتل به پایان برسد. بنابراین باید صبر داشت و منتظر بود که چه خواهد شد.»

این دیپلمات بلندپایه در عین حال یادآور شد: «البته فراهم سازی مقدمات سفر رئیس جمهوری به عربستان سعودی همچنان ادامه دارد. هیئت نمایندگی از طرف وزارت امور خارجه برای این منظور به ریاض سفر کرده است. این مسئله نمی تواند بی توجه رها شود. ولی باید در انتظار نتیجه تحقیقات ماند.»

به گزارش تسنیم به نقل از نووستی، ولادیمیر پوتین در جریان نشست سالانه مباحثات بین المللی «والدای» نیز در پاسخ به سئوال یکی از شرکت کنندگان درباره قتل ‌"‌جمال خاشقجی" خبرنگار عربستانی، گفته بود که باید منتظر نتیجه تحقیقات در این باره ماند.

رئیس جمهوری روسیه معتقد است که مسئولیت این مسئله بر عهده آمریکاست، چرا که این خبرنگار عربستانی ساکن ایالات متحده بوده است. وی همچنین گفت که روسیه مخالف تحریم بدون اثبات اتهامات درباره کشورهایی است که مظنون به قتل این خبرنگار هستند.

پوتین گفته بود، قبل از آنکه روسیه روابط خود با عربستان سعودی را بهم بزند، باید منتظر ماند تا نتیجه تحقیقات درباره این مسئله روشن شود.

پربیننده ترین خبرها