روسیه: دستیار ارشد ظریف فردا به مسکو می آید

روسیه: دستیار ارشد ظریف فردا به مسکو می آید
دوشنبه 30 مهر 1397 - 13:44

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که «حسین جابری انصاری» دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی فردا (سه شنبه) به مسکو سفر می کند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش اسپوتنیک، «میخائیل بوگدانف» که نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه نیز محسوب می شود، اظهار داشت: جابری انصاری برای گفت وگو با مقامات روسیه وارد مسکو می شود.
وی ادامه داد: دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران چند روزی در مسکو خواهد بود و من هم مذاکراتی در محل وزارت امور خارجه روسیه با وی خواهم داشت.
گفتنی است، حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران و مذاکره کننده ارشد کشورمان در امور سوریه است که نقش کلیدی در پیشبرد بحث های کارشناسی در مذاکرات آستانه برای حل و فصل بحران سوریه دارد.
ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشور های ضامن صلح آستانه به دنبال راهی برای حل و فصل جنگ هشت ساله در سوریه هستند و در قالب این فرمت توانسته اند مخالفان و موافقان دولت سوریه را در قالب نشست گفت وگوهای سوری - سوری کنار یکدیگر جمع کنند که اثربخش ترین تلاش بین المللی برای پایان دادن به بحران در سوریه محسوب می شود.
استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل متحد نیز در این مذاکرات شرکت دارد هر چند که آمریکایی ها همواره از حضور در این مذاکرات خودداری کرده اند.

پربیننده ترین خبرها