پیام سوریه به شورای امنيت درباره جنایت اخير ائتلاف آمریکایی

پیام سوریه به شورای امنيت درباره جنایت اخير ائتلاف آمریکایی
شنبه 28 مهر 1397 - 18:28

وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه دو پیام به دبیر کل سازمان ملل و رییس شورای امنیت درباره جنایت اخیر جنگنده های ائتلاف غیرقانونی آمریکا در مناطقی از حومه استان دیرالزور ارسال کرد.

العالم . باخبرنگاران

وزارت خارجه سوریه در این پیام تاکید کرد که جنایت ائتلاف امریکایی بار دیگر بی توجهی و بی احترامی کشورهای عضو این ائتلاف به قوانین بین المللی وقوانین انسان دوستانه و نیز فقدان ارزشهای اخلاقی نزد این کشورها را اثبات کرد.

در پیام وزارت امور خارجه سوریه آمده است که این جنایت بار دیگر برای تمام جهانیان ثابت کرد که هدف امریکا از این عملیات نامشروع مبارزه با تروریسم نیست بلکه کشته شدن تعداد زیادی از مردم سوریه همزمان با بی احترامی و بی توجهی آشکار به تمام ارزشهای انسانی است.

وزارت خارجه در پیام خود تاکید کرد که سوریه بار دیگر از شورای امنیت می خواهد تا این جنایتها را محکوم کند و به وظایف خود برای جلوگیری از وقوع اینگونه تجاوزگری ها جلوگیری کند و یک تحقیق بین المللی مستقل و شفاف درخصوص این جنایتها صورت گیرد و برای توقف این جنایتها هرچه سریعتر وارد عمل شود و متجاوزان مجازات شوند.

روز پنجشنبه گذشته بر اثر حمله جنگنده های ائتلاف آمریکایی به مناطق "السوسه" و "البوبدران" در  حومه استان دیرالزور سوریه، بیش از 62 نفر به شهادت رسیدند.

پربیننده ترین خبرها