دو فروند کشتی آمریکا از تنگه تایوان عبور کردند

دو فروند کشتی آمریکا از تنگه تایوان عبور کردند
سه شنبه 1 آبان 1397 - 09:49

وزارت دفاع جزیره تایوان تایید کرد دو فروند کشتی نیروی دریایی آمریکا از تنگه تایوان عبور کرده اند موضوعی که واکنش و خشم شدید چین را به دنبال داشت.

العالم - آمریکا

 وزارت دفاع تایوان روز سه شنبه در بیانیه ای آورده است این دو کشتی روز گذشته (دوشنبه) از تنگه تایوان عبور کرده اند ولی وارد آب های چین نشده اند بلکه آنها وارد آبهای بین المللی شده بودند.

تایوان در بیانیه کوتاه خود حاضر به ارایه جزییات بیشتر درباره این کشتی ها و ذکر نام آنها نشده و از عبور آنها از آبهای بین المللی دفاع کرده است.

شبکه خبری آسیا تایمز هم اعلام کرد عبور کشتی های آمریکایی از این منطقه می تواند بار دیگر باعث خشم چین شود که قبلا هم بارها به واشنگتن درباره نزدیک شدن به تایوان و افزایش تبادلات نظامی طرفین هشدار داده است.

این اتفاق در شرایطی می افتد که پیشتر نیز ورود کشتی آمریکایی به جزیره تایوان خبر ساز شده بود و چین هم بشدت به این اقدام اعتراض کرده بود.

هفته قبل هم اعلام شد یک فروند کشتی تحقیقاتی از آمریکا برای سوختگیری مجدد و برای مدت چهار روز در جزیره تایوان، که چین آن را بخشی از خاک خود می داند، لنگر انداخته است.
این کشتی در بندر 'کایوهسیونگ' تایوان پهلو گرفته و همزمان چین به این اقدام بشدت انتقاد کرده و به تقویت روابط نظامی و سیاسی آمریکا با تایوان هشدار داد.

لوکانگ سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در مصاحبه ای در پکن گفت ما به این حرکت آمریکا اعتراض کرده ایم و تاکید می ورزیم که کشورهای دارای روابط دیپلماتیک با چین حق برقراری مناسبات نظامی و سیاسی با تایوان را ندارند.

وی از دولت آمریکا خواست به هر گونه رابطه نظامی با تایوان پایان دهد و با اقداماتی از این دست باعث تشدید تنش ها در تنگه تایوان نشود.

'جوزف وو' وزیر خارجه تایوان هم می گوید پهلو گرفتن این کشتی آمریکایی در تایوان هیچ ارتباطی با مناسبات نظامی طرفین ندارد بلکه با موسسات تایوانی فعالیت تحقیقاتی انجام می دهد.

آمریکا می خواهد در جریان یک عملیات بزرگ در ماه نوامبر امسال شماری از کشتی ها و ناوهای خود را برای قدرت نمایی در برابر چین به تنگه تایوان و دریای جنوبی اعزام کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها