اعلام اسامی برخی از نامزدهای کابینه جدید عراق

اعلام اسامی برخی از نامزدهای کابینه جدید عراق
چهارشنبه 2 آبان 1397 - 13:30

یک منبع پارلمانی در عراق روز چهارشنبه، اسامی برخی از وزرای کابینه عبدالمهدی مامور تشکیل دولت جدید این کشور را اعلام کرد.

العالمعراق

عادل عبدالمهدی قرار اسامی کابینه جدید را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس این کشور معرفی کند.

جلسه پارلمان عراق قرار است بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) برگزار شود.

به گزارش پایگاه عراقی السومریه، «جمال الکربولی» و «نوری کامل المالکی» اسامی نامزدهای معرفی شده برای تصدی پست معاون رئیس جمهوری هستند.

همچنین «عبدالحسین عبطان» به عنوان نامزد پست معاون نخست وزیر در امور خدمات معرفی شده است.

وی تصریح کرد که دیگر اسامی معرفی شده برای تصدی پست های وزارتی شامل «قصی السهیل» برای وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی، «ثامر الغضبان» برای تصدی وزارت دفاع و «فالح الفیاض» برای وزارت کشور و «خالد شوانی» برای وزارت دادگستری و «ثابت الربيعی» برای وزارت کشاورزی، «حسين سعيد» یا «انس العزاوی» برای وزارت جوانان و ورزش هستند.

منبع یاد شده که خواست نامش فاش نشود، افزود که معرفی «فؤاد حسین» از حزب دموکرات کردستان برای پست وزارت دارایی، قطعی شده است.

همچنین «فیان دخیل» از حزب دموکرات کردستان برای وزارت مهاجرت و امور مهاجران،معرفی شده است.

«هشام الدراجی» برای وزارت دفاع و «محمد هاشم العانی» برای وزارت بازرگانی و «ماجد حنتوش » برای وزارت برق معرفی شده اند.

همچنین «طارق الخيكانی» برای وزارت شهرداری و «محمد الحكيم» برای وزارت امور خارجه و«علاء العلوانی» برای وزارت بهداشت و «صبا الطائی» برای وزارت آموزش و پرورش و «اياد السامرائی» برای وزارت برنامه ریزی و«ماجد الساعدی» برای وزارت حمل و نقل معرفی شده اند.

مجلس نمایندگان عراق دیروز (سه شنبه) اعلام کرد که جلسه مجلس امشب برای رای گیری درباره اعضای کابینه جدید عراق تشکیل خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها