در ارتباط با قتل خاشقچی؛جمهوری چک، سفیر سعودی را احضار کرد

در ارتباط با قتل خاشقچی؛جمهوری چک، سفیر سعودی را احضار کرد
چهارشنبه 2 آبان 1397 - 23:08

وزارت خارجه جمهوری چک سفیر عربستان سعودی در این کشور را احضار کرد و از ریاض خواست که «تحقیقات شفافی» در زمینه قتل جمال خاشقچی انجام دهد.

العالم - عربستان سعودی

جمهوری چک شامگاه چهارشنبه سفیر عربستان سعودی در «پراگ» را احضار کرد.

شبکه الجزیره قطر لحظاتی پیش اعلام کرد که وزارت خارجه جمهوری چک «نایف بن عبود»، سفیر عربستان سعودی در این کشور را احضار کرده و انجام تحقیقات شفاف در زمینه قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد آل سعود را از ریاض خواستار شدند.

وزیر امور خارجه چک در این ارتباط گفت: «موضع مخالف چک با هر گونه حمله به روزنامه‌نگاران را به سفیر سعودی منتقل کردم».

پیش از جمهوری چک، ترکیه دوبار و دانمارک یک‌بار سفرای سعودی را به دلیل قتل خاشقچی احضار کرده بودند.

بعد از ظهر امروز چهارشنبه، جمهوری چک همچنین اعلام کرد که یکی از دیپلمات‌های خود را از ریاض، پایتخت عربستان سعودی فراخواهد خواند.

جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی مقیم آمریکا دهم مهر ماه (دوم اکتبر) بعد از ورود به کنسولگری سعودی در شهر استانبول ترکیه، ناپدید شد و گزارش‌ها و گمانه‌زنی‌های اولیه حاکی از آن بود که او در کنسولگری کشته شده است.

عربستان سعودی در ابتدای امر مدعی شد که خاشقچی بعد از مراجعه به کنسولگری آن را ترک کرده است که تحقیقات ترکیه طی دو هفته حکایت از آن داشت که روزنامه‌نگار منتقد سعودی در ساختمان کنسولگری به قتل رسیده و جسدش قطعه قطعه شده است.

در نهایت عربستان سعودی بعد از فشارهای جهانی و درخواست‌ها برای روشن شدن سرنوشت خاشقچی، دادستانی کل سعودی این هفته اذعان کرد که این شهروند سعودی در کنسولگری بر اثر نزارع و درگیری کشته شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها