ورود خبرنگاران برای اولین بار به پایگاه آمریکایی التنف

ورود خبرنگاران برای اولین بار به پایگاه آمریکایی التنف
پنج‌شنبه 3 آبان 1397 - 14:02

پایگاه آمریکایی التنف واقع در شرق سوریه برای اولین بار همزمان با سفر جوزف ووتل فرمانده عملیات نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، درهای خود را به روی خبرنگاران گشود.

العالم سوریه

دمشق این بازدید را مداخله آشکار در مسائل داخلی خود می داند.

در این سفر موافقت شد تا برای اولین بار درهای این پایگاه به روی خبرنگاران طرفدار نیروهای ائتلاف باز شود.

عبدالله منینی رئیس دفتر سیاسی حزب ملی اجتماعی سوریه گفت: به اعتقاد من این سفر در راستای سردرگمی دولت امریکا و به ویژه ناکامی  همه اقدامات امریکا برای جنگ با ایران است از این خواستند، پیام جدیدی از خاک سوریه اعلام کنند. این سفر در واقع یک  جنگ روانی است .

در حالی که سوری ها با هم پیمانان خود در صدد گسترش مناطق تحت تسلط خود هستند ارتش آمریکا مشغول عرض اندام و ایراد اظهارات و بالاتر از همه رسوایی های اخیر مربوط به فروش مهمات به داعش ،آموزش دادن آنان وآماده کردن آنان برای گروههای مسلح منطقه است.

"مهند الضاهر" تحلیلگر و پژوهشگر سیاسی نیز گفت: میزان قدرت های طرفدار دولت سوریه و هم پیمانانش مشخص می شود و ایران هم پیمانی است که به درخواست سوریه در خاک این کشور حضور دارد.

بنابراین هدف ایران و سوریه یکی و آن از بین بردن امریکا در منطقه است و امریکا نیز بر این اساس مانور می دهد زیرا می داند حضورش هیچ وجه قانونی ندارد.

فرمانده نیروهای آمریکایی، آشکارا از بردن نام داعش خجالت کشید اما بر مقابله با فعالیت های ایران و تضمین امنیت رژیم صهیونیستی تمرکز کرد.

دمشق که این گونه سفرها را مداخله آشکاری غیر قابل قبولی در مسائل داخلی خود می داند همچنان  با بازگرداندن بیشتر اراضی خود از افراد مسلح و علیرغم  حمایت آمریکا در حال ثبت دستاوردهای بزرگی است .

سفر فرمانده نیروهای امریکایی به التنف برای اطلاع یافتن از درگیری ها با داعش نیست بلکه برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه بر اساس اظهارات رسمی مقامات این کشور است ،اظهاراتی که خود به خوبی بیانگر این است که مقابله با تروریسم آخرین اولویت های آمریکاست که دمشق نیز به خوبی از آن آگاه است.

پربیننده ترین خبرها