وزیر دفاع سوریه: ادلب به آغوش وطن باز خواهد گشت

وزیر دفاع سوریه: ادلب به آغوش وطن باز خواهد گشت
پنج‌شنبه 3 آبان 1397 - 22:37

سپهبد علی عبدالله ایوب وزیر دفاع سوریه گفت که استان ادلب نیز مانند دیگر مناطق این کشور به آغوش وطن باز خواهد گشت.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، ایوب پنجشنبه شب در نشست مجلس سوریه افزود: جانفشانی ها و قهرمانی های نیروهای ارتش ، وضعیت میدانی کنونی موفقی را رقم زده است و دنیا امروز این پیروزی ها را در مقابل چشمان خود می‌بیند.

وی اضافه کرد: نیروهای مسلح سوریه همواره برای انجام وظیفه و بازگرداندن امنیت و ثبات به همه مناطق این کشور آماده است.

وزیر دفاع سوریه ادامه داد: توطئه‌ای که این کشور را هدف قرار داده بود با پایداری ملت، ارتش و حکمت رئیس جمهوری سوریه با شکست روبه رو شد.

ایوب گفت: وضعیت میدانی جنگ با توجه به پیروزی های ارتش سوریه در مناطق مختلف بسیار مناسب است.

وی تاکید کرد که دولت سوریه در مناطقی که نیروهای داخل آن ( تروریست ها) روی کمک امریکا حساب می‌کنند و هنوز پاکسازی نشده ، به دو روش آشتی ملی و یا با برخورد نظامی ارتش عمل خواهد کرد.

این مقام ارشد نظامی افزود: سوریه به حضور نیروهای آمریکایی و انگلیسی در خاک خود به عنوان اقدام غیر قانونی و نقض حاکمیت یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد نگاه می کند.

ایوب افزود: آمریکا پس از تسلط دولت سوریه در استان‌های حمص، حلب، دیرالزور، غوطه شرقی، درعا و قنیطره و پاکسازی این مناطق از تروریست هایی که واشنگتن آن ها را میانه رو می خواند، برگ های برنده خود را در این کشور از دست داده است.

استان ادلب در شمال غرب سوریه با انتقال تروریست های سایر مناطق این کشور، هم اکنون به یک جامعه نامتجانس از هم گسیخته تبدیل شده است.

گروه های تروریستی طی دو سال گذشته با شکست از نیروهای مقاومت اسلامی و ارتش سوریه در جبهه های مختلف این کشور و همچنین بر اساس توافق ایجاد مناطق کاهش تنش ، به استان ادلب منتقل شده اما با توجه به اختلافات این گروه ها با یکدیگر، آنان اکنون در حال تسویه حساب با هم هستند. 

کشتار، ترور، بمب گذاری، حمله به نشست ها و جلسه های یکدیگر و دوئل از ویژگی های روزانه و عادی مناطق تحت تسلط تروریست ها در شمال سوریه و نزدیک مرزهای ترکیه به ویژه استان ادلب است. 

استان و شهر ادلب در شمال غرب سوریه هم مرز با ترکیه بعد از خروج ساکنان شهرک های فوعه و کفریا اکنون به صورت کامل در اشغال تروریست ها درآمده است. 

بر اساس برخی آمارها 146 هزار تروریست وابسته به 103 گروه تروریستی از اتباع 60 کشور جهان از مناطق مختلف سوریه در جریان آزادسازی مناطق اشغالی به ادلب و جرابلس منتقل شده اند و در کنار دیگر تروریست های ساکن در این استان به خصوص 'اویغورهای' چینی قرار گرفته اند. 

جمعیت این منطقه اکنون حدود سه میلیون نفر تخمین زده می شود. 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها