استفان دوجاریک:

دی میستورا با ایران، روسیه و ترکیه تبادل نظر می کند

دی میستورا با ایران، روسیه و ترکیه تبادل نظر می کند
سه شنبه 8 آبان 1397 - 23:16

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه به دنبال برگزاری نشست با ایران، روسیه و ترکیه به عنوان ضامن های توافق آستانه درآینده ای نزدیک است.

العالم- سوریه 

 استفان دوجاریک این مطلب را در نشست خبری روز سه شنبه خود مطرح کرد و افزود: استفان دی میستورا به مشورت های شدید در مورد تشکیل کمیته ی قانون اساسی مشغول بوده است. 
وی ادامه داد: او در نشست روز گذشته لندن مربوط به «گروه کوچک» متشکل از مصر، فرانسه، آلمان، اردن، سعودی، انگلستان و آمریکا حضور یافت. این یک تعامل مفیدی بود که براساس جدیت و فوریت حرکت در تشکیل کمیته قانون اساسی انجام شد.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد: نماینده ویژه در لندن با نصر حریری هماهنگ کننده عمومی کمیسیون مذاکره سوریه(گروه مخالفان) هم دیدار کرد.
دوجاریک با یادآوری حضور دی میستورا در نشست روز یکشنبه روسیه، ترکیه، آلمان و فرانسه در استانبول که در عالی ترین سطح برگزار شد، اشاره کرد و گفت: نماینده ویژه از این چهار کشور خواست برای ایجاد و تشکیل جلسه کمیته قانون اساسی تا پایان سال میلادی در ژنو، تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد: دی میستورا به دنبال برگزاری نشستی با مقامات ارشد ضامنان توافق آستانه و طرف های سوچی یعنی ایران، فدراسیون روسیه و ترکیه در چارچوب فرایند ژنو است.
ماموریت استفان دی میستورا به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه تا آخر نوامبر به اتمام می رسد. 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها