تلاش ناتو برای کاهش تنش میان مسکو و واشنگتن

تلاش ناتو برای کاهش تنش میان مسکو و واشنگتن
پنج‌شنبه 10 آبان 1397 - 04:31

پس از آنکه آمریکا تهدید کرد معاهده سلاح های هسته ای میان برد را که در سال 1987 به تصویب رسید، باطل اعلام می کند، ناتو روز چهارشنبه از روسیه خواست به این معاهده پایبند باشد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، ناتو در پایان نشست شورای ناتو -روسیه که با حضور سفرای دو بلوک در بروکسل برگزار شد در بیانیه ای اعلام کرد اعضای ناتو بار دیگر از روسیه می خواهند به طور کامل به معاهده سلاح های هسته ای میان برد که در سال 1987 به تصویب رسید پایبند باشد.

ناتو تاکید کرد ما آماده ایم تا در خصوص این موضوع، به گفتگو با روسیه ادامه بدهیم. به علاوه ما مصمم هستیم تا برای تضمین امنیت همه متحدانمان، تمامی تدابیر لازم را اتخاذ کنیم.ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در بیانیه ای از این که روسیه به نگرانی های ناتو در خصوص سامانه موشک های مدل 9M729 و SSC-8 پاسخی نداده است، ابراز تاسف کرد. ناتو بر این باور است که سامانه موشک های مدل 9M729 برای ثبات راهبردی منطقه اروپا -آتلانتیک، تهدیدی جدی به حساب می آید.

این در حالی است که به بنابر اعلام یک منبع دیپلماتیک، نماینده روسیه تضمین کرد که سامانه جدید موشک ها معاهده سلاح های هسته ای میان برد را نقض نمی کنند.

متحدان اروپایی ناتو بر این باورند که معاهده سلاح های هسته ای میان برد برای امنیت اروپا ضروری است .آنها در عین حال از خطرات ناشی از فسخ این معاهده از سوی آمریکا ابراز نگرانی کردند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته هشدار داد پایبند نبودن به این معاهده ممکن است به مسابقه تسلیحاتی جدید منجر شود و چنانچه آمریکا موشک های جدیدی در خاک اروپا مستقر کند، در نتیجه این اقدام عکس العمل هایی در پی خواهد داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها