تاکید حماس و جهاد اسلامی بر گزینه «مقاومت»

تاکید حماس و جهاد اسلامی بر گزینه «مقاومت»
پنج‌شنبه 10 آبان 1397 - 20:19

در بیانیه‌ای مشترکجنبش‌های حماس و جهاد اسلامی بر گزینه «مقاومت» تأکید کردند

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی طی بیانیه‌ای بر ضرورت مقاومت، تداوم راهپیمایی‌های حق بازگشت و تشکیل اتاق عملیات مشترک تأکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی پنجشنبه در مقر «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه با یکدیگر دیدار کردند.

حماس و جهاد اسلامی بعد از نشست امروز که نشستی طولانی و وسیع بود، بیانیه مشترکی منتشر و بر مقاومت در برابر اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

به گزارش شبکه المیادین، جنبش‌های مقاومت فلسطین در این نشست در مورد تشدید عملیات و حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه رایزنی و راه‌های تقویت و گسترش راهپیمایی‌های حق بازگشت را بررسی کردند.

رهبران این دو جنبش مقاومت فلسطینی در بیانیه خود بر تقویت روابط بین خود و تداوم هماهنگی و اقدام مشترک و کامل در همه زمینه‌ها و حمایت از «گزینه و برنامه مقاومت» و  «تشکیل اتاق عملیات مشترک» تأکید کردند.

جنبش حماش و جهاد اسلامی همچنین بر تداوم «راهپیمایی‌های حق بازگشت و شکست محاصره غزه» تا تحقق اهداف این راهپیمایی‌ها تأکید کردند و خواستار اقدام مشترک در همه سطوح برای مقابله با خطرات حذف آرمان فلسطین و «معامله قرن» شدند.

بیانیه مشترک حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مورد تبعات و خطرات حرکت به سمت سازش و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا هشدار داد.

راهپیمایی‌های حق بازگشت به سرزمین‌های اشغالی از  ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در اعتراض به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر آغاز شد.

از ابتدای این تظاهرات تا به امروز بیش از ۲۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۲۲ هزار نفر در تیراندازی صهیونیست‌ها به فلسطینیان زخمی شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها