عقب نشینی مزدوران سعودی از جبهه های ساحل غربی یمن

عقب نشینی مزدوران سعودی از جبهه های ساحل غربی یمن
جمعه 11 آبان 1397 - 10:40

یک منبع نظامی در ساحل غربی یمن اعلام کرد نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی، پس از شکست و عقب نشینی چشمگیر مزدوران سعودی و اماراتی در محورهای مختلف در جبهه های ساحل غربی ابتکار عمل را در این منطقه دوباره به دست گرفتند.

العالم - یمن

این منبع نظامی گفت ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از گلوله باران گسترده مواضع مزدوران سعودی در جبهه حیس و پاکسازی منطقه، دست به حمله غافلگیر کننده به این منطقه زدند.

به گفته این منبع ارتش و کمیته های مردمی در این عملیات تعداد زیادی از مزدوران را کشته یا مجروح و استحکامات و تجهیزات نظامی آنها را منهدم کردند. این در حالی است که یگان مهندسی نیز یک دستگاه زرهپوش مزدوران را با نارنجک هدف قرار داده و منهدم کردند. در این عملیات که در شهر حیس به وقوع پیوست، سرنشینان این زرهپوش نیز کشته شدند.

همچنین یگان های دیگری از ارتش و کمیته های مردمی یمن صبح روز پنج شنبه با اجرای عملیات گسترده مواضع مزدوران در اطراف شهر التحتیا را هدف قرار داده و ده ها تن از آنها را کشته یا مجروح کردند.

تحلیلگران معتقدند بازگشت درگیری ها با این شدت به شهر حیس و مناطق اطراف آن نشان می دهد که ارتش و کمیته های مردمی یمن با اجرای عملیات نظامی در محورهای التحتیا و الدریهمی و کیلومتر 16، طی هفته گذشته کنترل اوضاع را در جبهه های غربی به دست گرفته و مهاجمان و مزدوران را مجبور به عقب نشینی کرده اند.

برخی دیگر معتقدند طرح ها و درخواست های مکرر آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس برای خروج ائتلاف متجاوز صرفا تلاشی برای حفظ آبروست.

پربیننده ترین خبرها