ماجرای عدم تحویل سوخت به هواپیمای ایرانی در ترکیه و لغو یک پرواز

ماجرای عدم تحویل سوخت به هواپیمای ایرانی در ترکیه و لغو یک پرواز
شنبه 12 آبان 1397 - 05:11

مدیر هواپیمایی آتای ایران از کمبود سوخت در استانبول و کاهش مسافران هوایی در مسیر تبریز به فرودگاههای استانبول خبر داد.

العالم - ایران

بهزاد عطارد مدیر خطوط هواپیمایی ایرانی آتا (مستقر در فرودگاه بین المللی تبریز) در استانبول، در گفتگو با خبرگزاری دمیرورن از کاهش شمار مسافران در مسیر استانبول و تبریز، از 160 به 100 نفر خبر داد.

وی افزود، مادامیکه نتوانیم از هر دو مقصد فرودگاهی سوخت کامل را دریافت کنیم استفاده از ظرفیت کامل حمل و انتقال مسافران ناممکن است.

عطارد خاطر نشان کرد، شرکت های هواپیمایی در چنین شرایطی دچار خسارت شده و همچنین به صنعت گردشگری ترکیه نیز اسیب می رسانند. عدم ارائه سوخت از سوی مسئولان فرودگاه های استانبول به هواپیماهای خطوط هوایی ایران سبب کاهش مسافران پروازهای ایران جهت پرواز با سوخت کمتر به استانبول شده است.

آژانس خصوصی خبری دمیرورن ترکیه هم نوشت، مسئولان اداره سوخت این کشور از تامین بنزین به خطوط هوایی ایران خودداری کرده اند. خطوط هوایی ایرانی ماهان ایر، قشم ایرلاینز و آسمان در عملیات نقل و انتقال هوایی مسافران در مسیر تهران و استانبول فعالیت می کنند.

مقامات آمریکا اعلام کردند پس از اعمال تحریم های جدید در دوشنبه، فقط هشت مشتری ایران می توانند براساس مجوز قضائی معافیت از این کشور نفت وارد کنند.

تحلیلگران تجاری با اشاره به اینکه ترکیه برای تامین منابع انرژی خود وابستگی زیادی به واردات این مایع حیاتی دارد معتقدند کیفیت نفت خام ایران و بهای مناسب آن سبب می شود ترکیه نیازهای انرژی خود را از همسایه خود ایران تامین کند.

فاتح دونمز وزیر انرژی ترکیه گفت: قرار است آمریکا به ترکیه معافیت واردات نفت از ایران را اعطا کند اگرچه مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا می گوید کشورش هنوز چنین حکم قضائی را صادر نکرده است.

وب سایت فرودگاه آتاتورک استانبول نشان می دهد دست کم یک پرواز خطوط هوایی ایران لغو شده و شماری دیگر پس از تاخیر و دست کم سه پرواز بدون تاخیر فرودگاه های استانبول را ترک کرده اند. روزنامه خبرترک ترکیه به نقل از اداره سوخت نوشت، مقامات این اداره به خطوط هوایی ایران گفته اند که سوخت مورد نیاز شرکت های هواپیمایی ایران را تامین نمی کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها