اظهارات ضدایرانی مایک پنس در واکنش به بازگرداندن تحریم‌ها

اظهارات ضدایرانی مایک پنس در واکنش به بازگرداندن تحریم‌ها
شنبه 12 آبان 1397 - 17:18

معاون رئیس جمهور آمریکا درباره اقدامات غیرقانونی و ضد ایرانی دولت «دونالد ترامپ» گفت: «ایران تحت شدیدترین تحریم‌هایی قرار خواهد گرفت که تا کنون با آن مواجه بوده است.

العالم - آمریکا

 معاون رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه اظهارات مقام‌های واشنگتن درباره اقدام غیرقانونی این کشور برای بازگرداندن تمام تحریم‌های رفع شده ناشی از توافق برجام گفت که آمریکا امیدوار است شاهد «تغییر رفتار ایران» باشد.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با پایگاه «هیل» توضیحاتی درباره بازگشت تمامی تحریم‌ها علیه ایران که به موجب توافق هسته‌ای رفع شده بودند، داد، تحریم‌هایی که از روز دوشنبه اجرایی می‌شوند. این تحریم‌ها بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند و دومین بسته تحریم‌هایی هستند که بعد از خروج غیرقانونی واشنگتن از برجام علیه ایران احیا می‌شوند.

«مایک پنس» گفت: «تحریم‌هایی که دوباره اعمال می‌شوند همانهایی هستند که رئیس‌جمهور وعده داده بود. ما همچنین تحریم‌هایی اضافه‌تر هم اعمال خواهیم کرد و حالا که همه این تحریم‌ها برگشته ایران تحت شدیدترین تحریم‌هایی که آنها تا کنون با آن مواجه شده‌اند، قرار خواهد گرفت».

او مدعی شد: «امید ما این است که در کل منطقه همکاری‌مان با متحدانمان ادامه یابد و همچنان به آنها (ایران) صراحتا بگوییم که فعالیت‌های شرورانه آنها در سراسر منطقه و جهان دیگر تحمل نخواهد شد. ما امیدواریم که شاهد آن نوع تغییر در رفتار ایران باشیم که جهان هم سال‌های زیادی امیدوار به مشاهده آن بوده است».

وی هر چند در این مصاحبه توضیح بیشتری درباره «تغییر» مد نظر آمریکا در رفتار ایران نداده اما مقام‌های ارشد واشنگتن پیش از این بارها علیه مواضع منطقه‌ای ایران اظهارنظر کرده و حتی در مداخله‌های آشکار در امور داخلی و توانمندی‌های دفاعی این کشور خواستار توقف برنامه موشکی ایران شده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها