یمن: بندر الحدیده باز و آماده ترخیص کشتی‌هاست/ الحدیده نیاز 80 درصد از مردم یمن را رفع می کند

یمن: بندر الحدیده باز و آماده ترخیص کشتی‌هاست/ الحدیده نیاز 80 درصد از مردم یمن را رفع می کند
سه شنبه 15 آبان 1397 - 22:23

وزارت حمل و نقل یمن تاکید کرد که موسسه بنادر دریای سرخ با توانایی های محدود و فعلی خود به تمام کشتی هایی که در بنادر آن لنگر می اندازند، می تواند با سهولت تمام خدمات لازم را ارائه دهد.

العالم . یمن

وزارت حمل و نقل یمن در بیانیه ای شایعات ائتلاف متجاوز را مبنی بر اینکه بندر حدیده بسته است و وجود مانعی برای بارگیری و تخلیه کشتی ها را تکذیب کرد.

در این بیانیه آمده است که ادعاهای مزبور صحت ندارد و در راستای جنگ رسانه ای دشمن با هدف ایجاد ترس و واهمه در میان شهروندان است مبنی بر آنکه تنها گذرگاه ورود مواد غذایی و دارویی بسته شده است.

وزارت حمل و نقل با اشاره به اینکه بندر حدیده بر اثر حملات مستقیم جنگنده های سعودی 70 درصد از فعالیت های خود را از دست داده است، تاکید کرد که این بندر به 80 درصد از مردم یمن خدمات ارائه می کند

در این بیانیه آمده است که بندر حدیده از اهمیت حیاتی برای ملت یمن برخوردار است و طبق قوانین حقوق بشر هدف قراردادن این بندر جرم محسوب می شود.

وزارت حمل و نقل افزود: ماهیت کار بندر حدیده تخلیه مواد غذایی و امدادرسانی و کمکهای انساندوستانه و فرآورده های نفتی در شرایط فعلی که کشور در معرض بمباران و محاصره ظالمانه از سوی ائتلاف متجاوز قرار می گیرد.

وزارت حمل و نقل یمن خاطرنشان کرد که موسسه بنادر دریای سرخ تابع سازمان بنادر و دریانوردی(i s p s) است و تمام کشتی هایی که وارد بندر حدیده و الصلیف می شوند از طرف سازمان ملل تحت اقدامات نظارتی قرار میگیرند.

پربیننده ترین خبرها