عریقات: اقدامات ترامپ علیه فلسطین، صلح را نابود کرده است

عریقات: اقدامات ترامپ علیه فلسطین، صلح را نابود کرده است
شنبه 19 آبان 1397 - 23:13

«صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین روز شنبه گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری با تصمیماتش علیه فلسطین، روند صلح را نابود کرد.

العالم _ فلسطین اشغالی

عریقات که در همایشی در مغرب صحبت می کرد، اظهارداشت: اقدامات رئیس جمهوری آمریکا علیه مردم فلسطین از جمله به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، حمایت و جانبداری از رژیم صهیونیستی و توقف تعهدات آمریکا در قبال آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی) باعث شده است تا دولت ترامپ از هرگونه نقش در روند صلح کنار رود.

وی به توافقات و تعهدات بین المللی که دونالد ترامپ آن ها را نقض کرده اشاره کرد و گفت: اقداماتی از جمله بیرون آمدن از توافق زیست محیطی پاریس، توافق تجاری نفتا با کانادا و مکزیک، توافق تجاری جنوب شرق آسیا و لغو توافق هسته ای با ایران، همه این ها نشان دهنده تلاش برای تغییر اصول و قواعد روابط بین المللی است که ترامپ انجام داده است.

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین اضافه کرد که کشورهای عربی نیز مانند کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آلمان خواهند فهمید در مسائلی چون امنیت دیگر نمی توان به دولت ترامپ تکیه کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها