تاکید عریقات بر لزوم تشکیل کمیته تحقیق درمورد جنایت کشتار مردم غزه

تاکید عریقات بر لزوم تشکیل کمیته تحقیق درمورد جنایت کشتار مردم غزه
يکشنبه 30 ارديبهشت 1397 - 18:34

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین با انتشار بیانیه ای خطاب به رژیم اشغالگر صهیونیستی بر ضرورت تشکیل کمیته تفحص برای تحقیق در جنایت علیه ملت فلسطین به ویژه در غزه تاکید کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از خبرگزاری اردن، صائب عریقات در پی مخالفت اسرائیل با تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای تشکیل کمیته حقیقت یاب بین المللی به منظور تحقیق درباره جنایت علیه ملت فلسطین به ویژه در غزه این بیانیه را منتشر کرد.

در این بیانیه تصریح شده است : «کسی که از دادگاه می ترسد مرتکب جنایت نمی شود». او ضمن تاکید بر لزوم تشکیل چنین کمیته ای فارغ از صدور مجوز آن توسط اسرائیل یا آمریکا، مخالفت اسرائیل با این اقدام را تلاش برای پنهان کردن جنایت خود علیه فلسطینی ها برشمرد و تاکید کرد طرف فلسطینی از این کمیته استقبال می کند و در همه زمینه ها با آن همکاری خواهد کرد. 

عریقات ضمن حمله به آمریکا و نیکی هیلی نماینده این کشور در سازمان ملل متحد به علت دفاع از اسرائیل بعد از کشتار بیش از شصت فلسطینی در مرزهای غزه، او را نماینده اول اسرائیل در سازمان ملل کنار دانی دانون نماینده تل آویو در این سازمان توصیف کرد.

بنیامین نتانیاهو گفته به شدت مخالف تصمیمی است که اکثریت دشمن اسرائیل گرفته و نتایجش از قبل معلوم است. او در بیانیه ای افزوده است: اسرائیل به دفاع از شهروندان و سربازان خود ادامه می دهد زیرا حق دفاع از خود را دارد.

شورای حقوق بشر در جلسه اضطراری خود که روز جمعه در ژنو برگزار شد به پیش نویس قطعنامه ای در محکومیت جنایات اسرائیل رای داد و اعزام یک کمیته بین المللی مستقل را برای تحقیق درباره حوادث اخیر خواستار شد، کمیته ای که رئیس این شورا تعیین می کند.

29 کشور به نفع این قطعنامه رای دادند و 14 کشور از رای دادن خودداری کردند. استرالیا و آمریکا به این قطعنامه رای منفی دادند.

خبرگزاري صدا و سيما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها