نشست تولیدکنندگان بزرگ نفت برای بررسی کاهش تولید

نشست تولیدکنندگان بزرگ نفت برای بررسی کاهش تولید
يکشنبه 20 آبان 1397 - 10:36

پس از کاهش بهای نفت در هفته‌های اخیر به نظر می‌رسد تولیدکنندگان بزرگ طلای سیاه در جستجوی راهی برای کاستن از تولیداتشان باشند.

العالم _ اقتصادی

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، امروز (یکشنبه) تولیدکنندگان بزرگ نفت در ابوظبی دیدار می‌کنند تا پس از کاهش بهای نفت در هفته‌های اخیر، امکان کاستن از تولیدات خود را به بحث بگذارند. آن‌ها نگرانند در صورت اتخاذ نشدن تصمیم در خصوص کاهش تولیدات، بهای نفت همانند آنچه در سال 2014 رخ داد با نزول چشمگیری مواجه شود.

پس از آنکه بهای جهانی نفت در اوایل ماه اکتبر (اواسط مهر) به بالاترین سطح در 4 سال اخیر رسید، در یک ماه گذشته حدود یک‌پنجم از ارزش خود را از دست داده است. عوامل متعددی نظیر افزایش عرضه و نگرانی از کاهش تقاضا به کاهش بهای نفت در هفته‌های گذشته منجر شده است.

با توجه به سخت‌گیرانه نبودن تحریم‌های نفتی ایران -- بر خلاف پیش‌بینی‌ها، به نظر می‌رسد امروز اعضای عوپک و کشورهای غیرعضو درباره احتمال تعهد 100 درصدی خود به کاستن از تولیداتشان به بحث و گفتگو بپردازند. جلسه مشترک کمیته نظارت بر بهای نفت با حضور وزرای انرژی عربستان سعودی و روسیه -- دو تولیدکننده بزرگ نفت -- و سایر مقامات ارشد اعضای اوپک و کشورهای غیرعضو تشکیل می‌شود. گفته می‌شود در این جلسه تصمیم جدیدی اتخاذ نخواهد شد؛ اما حضور وزرای نفت بسیاری از کشورها در آن نشانه‌ای در خصوص اتخاذ تصمیم‌های مهم در آینده به شمار می‌رود.

روز جمعه هفته گذشته بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال به پایینتر از 70 دلار در ازای هر بشکه تنزل کرد که از ماه آوریل بی‌سابقه است. بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت نیز با شکستن رکوردی 9 ماهه، به پایینتر از 60 دلار رسید.

درحالی‌که نشانه‌هایی از کاهش تقاضا در بازار به چشم می‌خورد، آمریکا، عربستان و روسیه در ماه‌های اخیر بر تولیدات نفتی خود افزوده اند.

پربیننده ترین خبرها