گفت‌وگوی نخست‌وزیر ایتالیا و رئیس‌جمهور مصر درباره لیبی

گفت‌وگوی نخست‌وزیر ایتالیا و رئیس‌جمهور مصر درباره لیبی
يکشنبه 20 آبان 1397 - 14:34

نخست‌وزیر ایتالیا در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور مصر، اوضاع لیبی و تلاش‌های مربوط به دستیابی به راه‌حل سیاسی در این کشور را بررسی کردند.

العالم _ مصر

«بسام راضی» سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد که «جوزپه کنته» نخست‌وزیر ایتالیا با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر تلفنی گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی، پاره‌ای از مسائل مربوط به روابط دوجانبه را بررسی کرده و به بیان دیدگاه‌های خود درباره تعدادی از پرونده‌های منطقه‌ای دارای اهتمام مشترک از جمله اوضاع لیبی پرداختند.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، رئیس‌جمهور مصر همچنین بر حمایت از تلاش‌های مربوط به دستیابی به راهکار سیاسی حل بحران لیبی تأکید کرد.

شهر پالرمو ایتالیا طی روزهای ۱۲ و ۱۳ نوامبر (۲۱ و ۲۲ آبان) میزبان کنفرانس بین‌ا‌لمللی با مشارکت طرف‌های بین‌المللی از داخل و خارج است که طی آن راهکارهای پایان دادن به بحران لیبی بررسی خواهد شد.

لیبی از زمان سقوط رژیم معمر قذافی با هرج‌ومرج امنیتی و دودستگی سیاسی و بحران شدید اقتصادی مواجه است و یکی از بارزترین نمود این دودستگی را در وجود دو دولت یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در غرب و دومی دولت موقت لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» در شرق، می‌توان دید که هر دوی آنها برای کسب مشروعیت و سیطره با لیبی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها