یک خبر چند خط تحلیل؛

سوريه و لبنان موضوع مذاکرات نتانیاهو با پوتین و ماکرون

سوريه و لبنان موضوع مذاکرات نتانیاهو با پوتین و ماکرون
يکشنبه 20 آبان 1397 - 21:16

العالم _ اروپا

خبر:

در حالی که هیچ خبری از محتوای مذاکرات پوتین و نتانیاهو در پاریس رسانه ای نشده اما اصرار نتانیاهو بر برگزاری این دیدار نشان می دهد کماکان موضوع سوریه و حضور ایران در این کشور مهم ترین موضوع مذاکره فی ما بین بوده است. در همین حال برخی  پیش بینی می کنند مساله موشک های نقطه زن حزب الله کانونی ترین مساله مورد مذاکره ماکرون و نتانیاهو باشد. 

تحلیل:

  • در حالی که منابع صهیونیستی چند روز پیش از عدم برگزاری دیدار نتانیاهو خبر دادند اما این دیدار برگزار شد و البته از محتوای آن خبری رسانه ای نشد. این دیدار در نگاه اول از این حیث در نگاه نتانیاهو عالی، عملیاتی و بلاخره بی نهایت مهم ارزیابی شد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از ماجرای سقوط هواپیمای روسی شدیدا از انتقام گیری مسکو نگران بود.
     
  • به نظر می رسد بحث در خصوص تخفیف گرفتن اسرائیل از روسیه درخصوص محدودیت های ناشی از استقرار سامانه موشکی اس 300 در روسیه که امکان حملات هوایی اسرائیل به سوریه را به شدت محدود کرده در کنار تلاش برای آنچه اسرائیل اخراج ایران از سوریه می نامد مهم ترین موضوعات دیدار نتانیاهو و پوتین را تشکیل داده است، موضوعاتی که پیش از این پاسخ هایی از جنس مخالفت از ناحیه مسکو دریافت داشته بود.
     
  • نگرانی نتانیاهو از موشک های نقطه زن حزب الله می تواند موضوع بحث مورد انتظاری میان نتانیاهو و مکرون در روز دوشنبه باشد اما از آن جهت که پیش از این بطلان اسناد ادعایی نتانیاهو در جایابی محل استقرار این موشک ها (آنگونه که در سخنرانی اش در سازمان ملل مدعی شد) از ناحیه میشل عون و جبران باسیل اعلام شد به نظر می رسد در این دیدار نتانیاهو همچنان موضوع سوریه و آنچه تهدید اسرائیل در این کشور از ناحیه ایران و حزب الله  معرفی می کند را به بحث بگذارد.

پربیننده ترین خبرها