جنبش نجباء عراق: ایران با رهبری شجاع و حکیم تحریم ها را خنثی می کند

جنبش نجباء عراق: ایران با رهبری شجاع و حکیم تحریم ها را خنثی می کند
دوشنبه 21 آبان 1397 - 10:34

جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء عراق با محکوم کردن اقدام خصمانه واشنگتن علیه مردم ایران تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به مدد وجود رهبری حکیم و شجاع نقشه‌های آمریکا را خنثی خواهد کرد.

العالم ـ عراق

در بیانیه شورای سیاسی این گروه مقاومت اسلامی عراق در واکنش به بازگشت مجدد تحریم‌های اقتصادی واشنگتن علیه مردم ایران، آمده است: جمهوری اسلامی با رهبری حکیم، فرزانه و شجاع در برابر نقشه‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و منطقه می‌ایستد.
در این بیانیه تاکید شده، تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، با هدف بر هم زدن ثبات و استقرار در منطقه و به فقر کشاندن ملت‌ها اعمال شده است.
بیانیه شورای سیاسی نُجَباء، هدف دیگر تحریم‌های اقتصادی را "تضعیف خط مقدم دفاع از مستضعفین و مبارزان علیه استکبار جهانی" اعلام و تاکید کرده است: واشنگتن نمی‌داند که ایران کشور بزرگی از لحاظ ثبات و بصیرت است.
شورای سیاسی نُجَباء در پایان با "شیطان بزرگ" خواندن آمریکا، از کشورهای مستقل جهان خواست که این اقدامات را نپذیرفته و با محکوم کردن این محاصره اقتصادی، روابط خود با ایران را تقویت نموده تا به هیمنه آمریکا در منطقه و جهان پایان داده شود.
بسیاری از ناظران سیاسی و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران از جمله در زمینه نفت در بلندمدت همراه با افزایش بهای نفت به تضعیف دلار در سطح بین المللی منجر شده و به شکست و عقب نشینی آمریکا می انجامد، روندی که بخشی از آن در صحبت های برخی مقامات آمریکا دیده می شود. 
«جان بولتون» مشاور رئیس جمهوری آمریکا با لحنی که حاکی از ناکامی آمریکا در تحریم ایران است، به همراهی نکردن شرکای تجاری مهم تهران در تحریم‌های یکجانبه کاخ سفید علیه ایران اعتراف کرد. 

پربیننده ترین خبرها