یک روزنامه عرب‌زبان:

رژیم‌های عربی مسئله فلسطین را فراموش کرده‌اند

 رژیم‌های عربی مسئله فلسطین را فراموش کرده‌اند
دوشنبه 8 آبان 1391 - 10:05

رژيم‌ها و اتحاديه عرب از نيت خالصانه در برابر مسئله فلسطين برخوردار نيستند و اين مسئله را صرفاً به آشتي دادن حماس و فتح تنزل داده‌اند و اصل مسئله را به فراموشي سپرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه القدس العربی چاپ لندن در مقاله‌ای به قلم « عبد الحلیم قندیل» به سکوت کشورهای عربی درباره مسئله فلسطین پرداخت و و این پرسش را مطرح کرد: آیا کسی به فکر قضیه آزاد‌سازی فلسطین هست؟ آیا کسی به باز پس‌گیری اصل مسئله (اسلام ) و اشغال سرزمین‌های فلسطینی می‌اندیشد؟

نویسنده مقاله با طرح این پرسش‌ها تاکید می‌کند که علاوه بر اصل مسئله فلسطین، رنج و محنت مردم فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه نیز به فراموشی سپرده شده است.

قندیل همچنین به سفر اخیر امیر قطر به نوار غزه اشاره کرده و افزوده است: درباره سفر امیر قطر این پرسش مطرح است که آیا سفر وی آن گونه که از ظاهر آن بر می‌آید شکست محاصره نوار غزه بود یا در واقع نمایش و تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی از گزینه مقاومت و جلب توجه افکار عمومی به سوی کمک‌های قطر، نشان دادن ملت فلسطین به عنوان ملتی فقیر و نیازمند کمک‌های انسانی است که با اصل مسئله که همان بازپس‌گیری سرزمین فلسطین و دفاع از کرامت و شرافت فلسطینی‌هاست؟

وی افزود: طبیعی است که هر تلاشی برای حمایت از ملت فلسطین ستودنی است مشروط به اینکه خالصانه و کمک به مبارزه مردم فلسطین باشد.

به نظر می‌رسد رژیم‌ها و اتحادیه عرب از نیت خالصانه در برابر مسئله فلسطین برخوردار نیستند. آن‌ها قضیه فلسطین را به آشتی دادن حماس و فتح تنزل داده‌اند و اصل مسئله را به فراموشی سپرده‌اند.

تلاش برخی از طرف‌ها در حمایت از جنبش حماس یا فتح در مسیر دامن زدن به اختلاف‌ها و جدا کردن غزه و رام‌الله از یکدیگر صورت می‌گیرد.

اکنون مسئله فلسطین و مقاومت متصدی ندارد و جز برخی گروه‌های فلسطینی مانند جهاد اسلامی و جبهه خلق برای آزادی فلسطین از مقاومت حمایت نمی‌کنند که آن‌ها نیز از قدرت تاثیرگذار درباره انجام عملیات برخوردار نیستند.

پربیننده ترین خبرها