دمشق حمله رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد

دمشق حمله رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد
چهارشنبه 23 آبان 1397 - 19:24

دولت سوریه تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه را «به شدت» محکوم و بر ایستادگی دمشق در کنار ملت فلسطین و مقاومت فلسطینیان در برابر تروریسم صهیونیستی تاکید کرد.

العالم - سوریه

یک منبع مسئول وابسته به وزارت خارجه سوریه روز چهارشنبه در اظهاراتی «شدید اللحن» حملات و تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد و گفت: رژیم صهیونیستی اخیرا بر حسب عادت، عملیات جنگ‌طبانه و نژاد پرستادنه علیه ملت فلسطین از جمله علیه زنان و کودکان انجام داده و مناطق مسکونی در غزه را بمباران کرده است.

منبع مسئول به خبرگزاری سانا گفت که اسرائیل در این عملیات با استفاده از جنگنده‌ها و سلاح‌های غیرمجاز خود فلسطینیان را هدف قرار داده است که در پی آن صدها نفر از آنها شهید و زخمی شدند.

وزارت خارجه سوریه افزود: دمشق با شدیدترین لحن این حملات اسرائیل را محکوم می‌کند و از جامعه جهانی می‌خواهد تا فورا آن را متوقف و ماهیت جنایت‌آمیز اسرائیل و سیاست‌هایش در ادامه اشغالگری اراضی عربی که تحت حمایت آمریکا صورت می‌گیرد، فاش کند.

منبع مسئول وزارت خارجه سوریه در پایان اظهاراتش بر ایستادگی دمشق در کنار ملت فلسطین و مقاومت فلسطینیان علیه تروریسم اسرائیلی تا تحقق خواسته‌های مشروع آنها در خصوص بازگشت [به وطن] و آزادسازی فلسطین و برپایی دولت مستقل به پایتختی قدس تاکید کرد.

حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه به شهادت بیش از ۱۴ نفر از فلسطینیان و زخمی شدن چندین نفر دیگر منجر شد.

گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز در پاسخ به این جنایت رژیم صهیونیستی، بیش از ۴۰۰ راکت و خمپاره به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اطراف نوار غزه شلیک کردند که در پی آن سه نفر از شهرک‌نشینیان کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

در پی بروز تنش و تشدید درگیری مقامات بلندپایه برخی کشورها و جامعه جهانی خواستار خویشتن داری طرفین و توقف آتشباری مناطق مسکونی از سوی رژیم صهیونیستی شدند که با میانجگیری مصر بین دو طرف فلسطینی و صهیونیستی توافق آتش بس حاصل شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها