خبرنگار العالم از علل واقعی استفعای لیبرمن خبر داد + فیلم

چهارشنبه 23 آبان 1397 - 20:41

خبرنگار العالم گزارش داد که برخی افراد نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر تاکید کردند که پس از استعفای آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسراییل، رویکردی برای منحل کردن کنیست و برگزاری انتخابات زودهنگام وجود دارد.

العالم - باخبرنگاران

خبرنگار العالم گفت: علت استعفای لیبرمن پیروزی مقاومت در نوار غزه است. لیبرمن برای حفظ آینده سیاسی خود پا به فرار گذاشت. وی خواهان تشدید اوضاع و مخالف آتش بس است. پس از اعلام  اتش بس تعداد زیادی از شهرکنشینان در منطقه "غلاف غزه" به خیابانها آمدند و خواهان تشدید اوضاع و استعفای کابینه شدند و لیبرمن را به خرگوشی تشبیه کردند؛ از این رو وی استعفا داد تا آینده سیاسی خود را حفظ کند و با حزب لیکود رقابت کند.

وی افزود: در این مرحله سخن از اجرای تحقیق و بازجویی از نتانیاهو و همسرش وجود دارد و این علاوه بر شکست نظامی در نوار غزه است. همچنین شکست این کابینه در بلندی‌های جولان اشغالی و پیروزی مقاومت در سوریه و عراق و حزب الله است؛ تمام این پرونده ها نتانیاهو را از نظر شهرکنشینان فردی شکست خورده جلوه می دهد که در انجام وعده های خود و تحقیق امنیت آنها ناکام ماند. از این رو ممکن است مرحله آتی بسیار خطرناک باشد و ممکن است همانطور که قبل از هر انتخابات صورت می گرفت، خون فلسطینی‌ها بهایی برای راضی کردن افراط‌گرایان صهیونیستی خواه در غلاف غزه و یا در تمام خاک فلسطین باشد.

پربیننده ترین خبرها