هیأتی از حماس با یکی از نزدیکان نخست‌وزیر لبنان دیدار کرد

هیأتی از حماس با یکی از نزدیکان نخست‌وزیر لبنان دیدار کرد
پنج‌شنبه 24 آبان 1397 - 16:43

هیأتی از اعضای حماس در لبنان به دیدار «بهیه الحریری» نماینده پارلمان لبنان از «مجدلیون» رفتند و از تلاش‌های وی برای بازگشت آرامش به اردوگاه «المیه و میه» قدردانی کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

هیأتی از حماس شامل «احمد عبدالهادی» نماینده سیاسی این جنبش در بیروت و معاون وی «جهاد طه»، «ایمن شناعه» مسئول پرونده روابط با لبنان در حماس و «عبدالمجدی عوض» مسئول سیاسی در منطقه صور به دیدار نماینده لبنانی «بهیه الحریری» (عمه سعد الحریری) در «مجدلیون» رفتند.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، در این دیدار درباره اوضاع اراضی فلسطینی و نوار غزه بویژه در پی تجاوز اخیر صهیونیست‌ها به نوار غزه و مقاومت در این منطقه صحبت شد؛ هر دو طرف بر اهمیت پیروزی به دست آمده توسط مقاومت (در درگیری اخیر) تأکید کردند.

در ادامه به اوضاع اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان بویژه منطقه «صیدا» پرداخته شد؛ طرفین به توافق حاصل شده در اردوگاه «المیه و میه» اشاره و بر اهمیت تلاش‌های بیشتر برای بازگشت زندگی به روند عادی در این اردوگاه تأکید کردند.

بیست و چهارم مهرماه دو گروه فلسطینی «فتح» و «انصارالله» پس از چند هفته درگیری در این اردوگاه، سرانجام توافق آتش‌بس امضاء شده را اجرا کرده و عناصر این دو گروه از خیابان‌های اردوگاه «المیه و میه» در نزدیکی شهر «صیدا» خارج شدند.

عبدالهادی گفت این دیدار به دو منظور صورت گرفت؛ اول اینکه از بهیه الحریری به خاطر اقداماتی که در راستای بازگشت آرامش به اردوگاه المیه و میه انجام شده، تشکر شود و دوم اینکه وی در جریان پیروزی اخیر مقاومت در نوار غزه قرار گیرد.

درگیری میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی از یک‌شنبه شب (بیستم آبان‌ماه) آغاز شد؛ زمانی یک خودرو حامل کماندوهای رژیم صهیونیستی وارد خانیونس نوار غزه شد؛ این کماندوها قصد انجام عملیاتی برزگ داشتند اما با بیداری مقاومت موفق به انجام آن نشدند.

در پی درگیری میان نیروهای گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس و کماندوهای مذکور هفت تن از اعضای القسام از جمله یک فرمانده به نام «نور برکه» به شهادت رسید. رژیم صهیونیستی برای نجات جان کماندوهای خود از معرکه، نیروی هوایی خود را فرستاد تا با بمباران غزه، پوشش لازم را برای فرار آنها فراهم کنند. مقاومت فلسطین در پاسخ به این تجاوز صهیونیست‌ها دهها موشک به سمت مناطق صهیونیست‌نشین شلیک کرد .

تبادل آتش میان طرفین تا روز سه‌شنبه (22 آبان) نیز ادامه پیدا کرد و سرانجام با وساطت مصر و برخی طرف‌های دیگر آتش‌بس برقرار شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها