رئيس جمهور سوريه:

خودکفایی سوریه در کشاورزی یکی از عوامل ایستادگی در جنگ بود

خودکفایی سوریه در کشاورزی یکی از عوامل ایستادگی در جنگ بود
جمعه 25 آبان 1397 - 09:01

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد یکی از اهداف تروریستها ، ضربه زدن به خودکفایی سوریه در زمینه محصولات کشاورزی و وابسته کردن این کشور بود.

العالم- سوریه 

بشار اسد رئیس جمهور سوریه تاکید کرد یکی از اهداف تروریستها ، ضربه زدن به خودکفایی سوریه در زمینه محصولات کشاورزی و وابسته کردن این کشور بود. 
به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه ، بشار اسد رئیس جمهور سوریه با اعضای دفتر اجرایی اتحادیه مهندسان کشاورزی عرب گفتگو کرد. 
اعضای این هیئت ، نزدیک شدن پیروزی در جنگ علیه تروریسم را به ملت و دولت سوریه تبریک گفتند. 
این هیئت افزود ملت سوریه ملتی تولیدکننده و فعال است و دستیابی سوریه به خودکفایی در زمینه کشاورزی از عوامل ایستادگی این کشور در جنگی بود که عوامل اساسی حیات را هدف قرار داده بود. 
بشار اسد تاکید کرد یکی از پایه های اصلی که در دستیابی سوریه به استقلال در تصمیم گیری در دهه های گذشته ، نقش داشته است ، امنیت غذایی است که بخش کشاورزی این کشور را به وجود آورده است و برای همین یکی از اولویتهای تروریستها ، بستن راهها برای متوقف کردن انتقال محصولات کشاورزی بود و آنها با این اقدام خود می خواستند توطئه های خارجی را در منطقه پیاده کنند که یکی از اهداف آن این است که مانع از استقلال در تصمیم گیری کشورها شوند. 
بشار اسد اضافه کرد اتحادیه ها و سندیکاهای مردمی ، تنها نقش حرفه ای ایفا نمی کنند بلکه نقشی سیاسی نیز دارند چرا که واسطه واقعی بین قدرت قوه مجریه و ملت به شمار می روند و علاوه بر این نقش اجتماعی نیز دارند چرا که به همه طبقات جامعه نزدیک هستند و باید در خصوص آگاهی دادن درباره مشکلات و خطراتی که جوامع عربی با آن مواجهند ایفای نقش کنند. 
اعضای این هیئت نیز تاکید کردند یکی از اولویتهای اتحادیه مهندسان کشاورزی عرب ، گسترش تجربیات و حرفه هاست به گونه ای که در ارتقای سطح بخش کشاورزی در همه کشورهای عضو این اتحادیه موثر باشد.

خبرگزاری صداوسیما 

پربیننده ترین خبرها