سفیر ایران در لندن توییت کرد؛

افشای پروژه 2 میلیارد دلاری ضد ایرانی عربستان

افشای پروژه 2 میلیارد دلاری ضد ایرانی عربستان
جمعه 25 آبان 1397 - 19:09

سفیر ایران در لندن با افشای طرح عربستان سعودی برای مبارزه با جمهوری اسلامی به روشنگری در باره ابعاد این طرح پرداخت.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در لندن در پیامی توییتری با اشاره به پروژه دو میلیارد دلاری عربستان با یک شرکت آمریکایی-اسرائیلی که به گزارش نیویورک تایمز استناد کرده است، نوشت:

نیویورک تایمز: پروژه دو میلیارد دلاری عربستان با یک شرکت آمریکایی_اسرائیلی در سال ۲۰۱۶ شامل این موارد بود: زمین‌گیر کردن اقتصاد ایران، ساختن حسابهای جعلی در اینترنت برای ایجاد شورش، حمایت مالی از گروه‌های مخالف و تلاش وسیع برای رو در رو قرار دادن مقامات رسمی ایرانی علیه یکدیگر.

نیویورک تایمز چندی پیش با انتشار مقاله ای فاش کرد که مقام های اطلاعاتی نزدیک به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، با طرح نقشه های چند میلیاردی به دنبال خرابکاری در ایران و ترور مقام های ایرانی بوده اند.
در این مقاله آمده است که این مقام های نزدیک به محمد بن سلمان در سال 2017 با گروهی از تاجران در خصوص ترور مقام های ایرانی گفتگو کرده اند. 
این مطلب را نیویورک‌تایمز به نقل از سه منبع آشنا با مباحث صورت گرفته بین سعودی‌ها و تجار مزبور گزارش داده است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، این مباحث نشان می‌دهند که بن‌سلمان از حدود یک سال قبل از قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد، در پی ترور بوده است.

مقامات سعودی مرگ خاشقچی را به مقامی نسبت داده‌اند که برکنار شده اما احمد العسیری، در دیداری که در مارس 2017 برگزار شده و در آن 2 میلیارد دلار به خرابکاری در اقتصاد ایران اختصاص داده شده، حضور داشته است. این دیدار در ریاض و با حضور برخی تجار صورت گرفته است.

در جریان این بحث و در حالی که تجار مزبور تلاش می‌کرده‌اند بودجه لازم برای طرح خرابکارانه خود را از سعودی‌ها بگیرند، برخی دستیاران ارشد العسیری خواستار ترور سردار قاسم سلیمانی به عنوان دشمن پادشاهی سعودی شده‌اند.

این بازرگانان که پیشینه اطلاعاتی نیز داشته‌اند، طرح خرابکاری در اقتصاد ایران را از یک‌سو سودآور و از سوی دیگر راهی برای فلج کردن کشوری می‌دانستند که هم از سوی آنها و هم از سوی سعودی‌ها تهدیدی جدی تلقی می‌شد.

«جورج نادر»، تاجر آمریکایی – لبنانی، کسی است که این دیدار را ترتیب داده بود. او پیش‌تر با محمد بن سلمان دیدار کرده بود و طرح خود برای ایران را با کاخ سفید نیز مطرح کرده بود. فرد دیگر حاضر در جلسه «جوئل زامل» نام دارد، یک صهیونیست که ارتباط عمیقی با آژانس‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی دارد.

این روزنامه به نقل از منابع خود می نویسد که تاجران در این دیدار بعد از گفتگو با وکلای خود درخواست سعودی را رد می کنند. اما جرج نادر تاجر لبنانی ـ آمریکایی که در این نشست حضور داشت به مقام های کاخ سفید در خصوص این نقشه ضد ایرانی سعودی ها اطلاع داده است.

پربیننده ترین خبرها