خطاب مقام یمنی به شورای امنیت: شما قادر به پایان دادن جنگ یمن نیستید

خطاب مقام یمنی به شورای امنیت: شما قادر به پایان دادن جنگ یمن نیستید
شنبه 26 آبان 1397 - 07:29

رئیس شورای عالی انقلاب یمن بامداد شنبه در توئیتی در واکنش به نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد یمن نوشت: مادامی که قادر به یافتن جسد جمال خاشقچی نشدید، در پایان دادن به گرسنگی و دشمنی که به صورت عامدانه جنگ در یمن را به راه انداخته نیز ناتوان خواهید بود.

العالم ـ یمن

به گزارش المیادین، محمدعلی الحوثی نوشته است: تازمانی که قادر به یافتن جسد خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود نشدید درحالی که سعودی ها به کشتن او اعتراف کردند، در توقف گرسنگی و دشمنی که به صورت عامدانه جنگ را در یمن و به طور مشخص در الحدیده به راه انداخته ناتوان خواهید بود.
وی افزوده است: رفتار ائتلاف سعودی حاکی از آن است که آن ها در تدارک نبرد جدیدی هستند.
رئیس شورای عالی انقلاب یمن نوشته است: همزمان با سخنرانی مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در شورای امنیت، هواپیماهای دشمن به الحدیده حمله می کنند.
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن در نشست شورای امنیت از آمادگی طرف های درگیر در این کشور خبر داده بود و گفته بود: راه حل سیاسی برای پایان دادن به درگیری های یمن دست یافتنی است.
این درحالی است که جنگنده بمب افکن های عربستان روز جمعه استان الحدیده یمن را بمباران کردند که براثر این حملات 9 غیرنظامی کشته شدند.
به گزارش ایرنا، ائتلاف سعودی، مهرماه گذشته (سپتامبر 2018) دور دوم حملات به الحدیده را برای اشغال این شهر آغاز کرد، اقدامی که با هدف وادارکردن انصارالله به پذیرش شروط تحمیلی ریاض و هم پیمانانش صورت گرفت. 
عربستان 23 خردادماه گذشته نیز، نخستین دور از حملات خود به بندر الحدیده برای تصرف آن را آغاز کرد که این تلاش ها با مقاومت ارتش و کمیته های مردمی یمن به شکست انجامید و راه به جایی نبرد. 
درگیری های یمن که عربستان از سال 2015 با حملات هوایی رسما دخالت خود را در آن آغاز کرد، از سوی سازمان ملل متحد به عنوان بدترین بحران انسانی در سطح جهان اعلام شد، به گونه ای که 22 میلیون و 500 هزار نفر از کل جمعیت 29 میلیونی این کشور، نیازمند کمک رسانی فوری هستند.

پربیننده ترین خبرها