شیخ نعیم قاسم:

مثلث شرارت «ترامپ، نتانیاهو، بن‌سلمان» آسیب دیده است

مثلث شرارت «ترامپ، نتانیاهو، بن‌سلمان» آسیب دیده است
شنبه 26 آبان 1397 - 10:34

معاون دبیرکل حزب الله اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ولی‌عهد سعودی در پشت‌پرده تمام مشکلات منطقه و جهان هستند اما به خواست خدا در حال حاضر همه این سه نفر در مسائل مختلف آسیب دیده‌اند و متضرر شده‌اند.

العالم - لبنان

شیخ «نعیم قاسم‌» معاون دبیرکل حزب‌الله در واکنش به پیروزی مقاومت در درگیری هفته گذشته در نوار غزه اعلام کرد غزه پیروزی بزرگی در مقابله با «اسرائیل» به دست آورد و ملت و مقاومت فلسطین با هدف قرار دادن جبهه داخلی صهیونیست‌ها و ایجاد توازنی جالب، موفق به توقف حملات رژیم صهیونیستی و عملی کردن قدرت بازدارندگی شد.

بر اساس گزارش «العهد»، شیخ قاسم ادامه داد برای همه جهان مشخص شد که اسرائیل در این نبرد شکست سیاسی و نظامی خورده خورده؛ استعفای آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خود بهترین دلیل بر موفقیت مقاومت در مقابله با رژیم اشغالگر است. وی تأکید کرد: آنچه در غزه اتفاق افتاد دلیل آن است که ما با مقاومت و قدرتمند هستیم و اراده به دست آوردن حقوق خود را داریم.

معاون دبیرکل حزب‌الله درباره مسابقه کشورهای حاشیه خلیج فارس برای عادی کردن روابط خود با رژیم صهیونیستی تصریح کرد اینها نه فلسطین و نه حق را جستجو نمی‌کنند، اینها تلاش می‌کنند با مال، نفت، ذلت و تسلیم شدن؛ عرش‌های خود را حفظ کنند اما اگر گمان می‌کنند که می‌توانند آینده خود را بسازند متوهم هستند.

شیخ قاسم در ادامه گفت: آینده حسنی مبارک، معمر القذافی و زین‌العابدین چه شد؟ یکی پس از دیگری در مصر، لیبی و تونس سقوط کردند؛ همه آنها تلاش کردند با به کارگیری اموال، امکانات و مستکبران، بر عرش خود باقی بمانند.

معاون حزب‌الله سپس اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز منطقه و جهان را تخریب کرده‌اند؛ به مشکلات جهان نگاه کنید یا می‌بینید همه این سه نفر در آن دست دارند یا اینکه یکی از آنها از دو نفر دیگری در آن ر حمایت می‌کند اما خدا را شکر هر سه نفر به تدریج زیان دیدند و متضرر شدند.

شیخ قاسم گفت بن سلمان با شکست در یمن متضرر شد، به نحوی که انسان‌های بی‌گناه را در آن کشور کشت، باعث گرسنگی 12 میلیون انسان بی‌گناه شد و نمی تواند در حدیده یا هر مکان دیگری پیشروی کند؛ همچنین بحران «جمال خاشقچی» (روزنامه‌نگار منتقد سعودی که در کنسولگری سعودی در ترکیه کشته شد) دامن او  را گرفت، بحرانی که بن‌سلمان در پشت آن بود. اما ترامپ به خاطر تحریم‌ها علیه ایران پیشروی و عقبگرد داشت، زمانی که وقت تحریم‌ها علیه ایران فرا رسید ترامپ از برخی از آنها عقب‌نشینی کرد و به برکت ایستادگی ملت ایران و رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای (دام حفظه)، برخی مقابله‌هایش متزلزل شد؛ بنابراین وجهه ترامپ که گفته می‌شد هر چه می‌خواهد می‌تواند انجام دهد، آسیب دید.

معاون دبیرکل حزب‌الله ادامه داد اما وجهه نتانیاهو به خاطر اینکه نتوانست در مقابله با ملت مجاهد فلسطین در غزه ایستادگی کند و مجبور به عقب‌نشینی و قبول آتش‌بس شد، تخریب شد. سه ضلع مثلث شر خسارت دیدند، ان‌شاءالله بر حجم این خسارت‌ها افزوده می‌شود و در آن زمان تأکید می‌کنند که پروژه مقاومت در شاخه‌های مختلف آن همان طرحی است که پیروز خواهد شد.

شیخ نعیم قاسم به موضوع تأخیر در تشکیل دولت لبنان نیز پرداخت و گفت تصمیم‌گیری بر عهده «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور است زیرا مشکل از او و راه‌حل به دست اوست، او می‌تواند قاعده‌ای اختیار کند که هر طیفی بر اساس موفقیتش در انتخابات، یک نماینده داشته باشد ، اگر سنی‌های مستقل هم یک وزیر داشته باشند، مشکل حل می‌شود.

سعد الحریری در خردادماه مأمور به تشکیل کابینه شد، مشکلات زیادی در این زمینه وجود داشت اما اکنون مانع اصلی در این مسیر حضور سنی‌های مختلف در کابینه است و الحریری با آن مخالفت می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها