آیت‌‌الله اراکی: اجلاس وحدت اسلامی آغازی بر پیروزی جبهه‌ یمن و فلسطین است

آیت‌‌الله اراکی: اجلاس وحدت اسلامی آغازی بر پیروزی جبهه‌ یمن و فلسطین است
شنبه 26 آبان 1397 - 15:24

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: "اجلاس وحدت اسلامی" آغازی بر پیروزی جبهه‌ یمن و فلسطین است.

العالم - ایران / سیاسی

آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، صبح امروز (شنبه، 26) آبان، در نشست خبری با اشاره به جزئیات سی و دومین "اجلاس وحدت اسلامی" ، گفت: شاهد جنگ‌های گسترده‌ای در منطقه خودمان طی یک دهه گذشته هستیم.

وی افزود: این آتش دامن اروپا را هم گرفت اما بسیاری از این توطئه‌ها با خون فشانی، مدافعان حرم، نیروهای جبهه مقاومت و نهادهای تقریب‌گرا به تدریج به شکست می‌انجامد.

آیت‌الله محسن اراکی تصریح کرد: اگر جبهه استکبار به رهبری ایالات متحده و رهبر ماجرا جوی آن تلاش می‌کند، جبهه‌ای علیه ملت ما و منطقه به راه بیاندازد و تلاش کردند حدود، 50 کشور را علیه جمهوری اسلامی ایران گرد هم بیاورند، ما شاهد گردهمایی 100 کشور جهان اعم از شخصیت‌های رسانه‌ای، سیاسی و عربی هستیم تا اعلام کنند، جبهه‌ آزادی‌خواهی با محوریت جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است.

وی در همین زمینه تصریح کرد: این تو دهنی بزرگی به جبهه استکبار است. در این کنفرانس معلوم می‌شود که جمهوری اسلامی ایران یک جریان جهانی پویا و قدرتمند دشمن‌ستیز را به راه انداخته است. شکل‌گیری این کنفرانس به منزله اعلام شکست برنامه‌های آمریکا در جهت انزوا و تحریم ایران است.

آیت الله اراکی گفت: شاهد فروپاشی نهادهای استکباری هستیم. یکی از این نهادها رژیم صهیونیستی است که مقاومت مردم غزه طی 48 ساعت توانست، شکست بزرگی در جبهه سیاسی شکاف گسترده و عمیق این رژیم ایجاد کند.

**برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی به منزله شکست آمریکا در انزوا و تحریم ایران است

وی با اشاره به محور‌های این کنفرانس خاطرنشان کرد: این کنفرانس با محوریت دفاع از مردم فلسطین و یمن شکل می‌گیرد. بسیاری از فلسطینیان در فضای مجازی به این نکته اشاره کردند که جبهه یمن با جبهه فلسطین شکل گرفته است. این کنفرانس آغازی برای پیروزی جبهه‌های یمن و فلسطین است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به تحریم ایران گفت: برگزاری این کنفرانس در این شرایط نشان می‌دهد، ملت ایران در راه مبارزه با استکبار سست و منزوی نمی‌شوند و جبهه مستحکم مقاومت را مستحکم‌تر می‌کنند. از  رهبر انقلاب و دولت که به دلیل حمایتشان باعث برپایی این کنفرانس شدند، تشکر می‌کنیم.

وی به برخی از برنامه‌های این اجلاس اشاره و تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ویژه به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب  است که در یک نشست ویژه دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران تبیین می‌شود.

آیت‌الله اراکی گفت: سی و دومین اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی با شعار «قدس، محور وحدت امت» سوم تا پنجم آذر‌ماه با حضور نمایندگانی از بیش از 100 کشور اسلامی در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به برنامه های این کنفرانس در جهت حمایت از مردم مظلوم فلسطین،گفت: در این کنفرانس سه کمیسیون مخصوص فلسطین خواهیم داشت، که در یک کمیسیون به موضوع انتقال سفارت آمریکا به این کشور می‌پردازیم.

وی افزود: معتقدیم اصلا کشوری به نام اسرائیل وجود ندارد که بخواهد از بین برود، آنچه به نام کشور اسرائیل نامیده می‌شود، نه زمین و نه ملتی دارد، این کشور اصلا مرز ندارد، ملت اسرائیل پراکندگانی هستند که از همه کشورها، این سرزمین را اشغال کردند، اسرائیل حاکمیت مستقلی هم ندارد. منتقل کردن پایتخت، اشغال مضاعف و ظالمانه است که هر دوی اینها محکوم است ما صدای این محکومیت را در این کنفرانس اعلام خواهیم کرد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ادامه داد: سفارت‌خانه‌های عربستان با افرادی که به این کنفرانس دعوت شدند تماس مستقیم می‌گیرد که این افراد در این کنفرانس حضور نیابند و با برگزاری این کنفرانس مخالفت می‌کنند. تلاش‌ها برای شکست این کنفرانس امسال اثر معکوس داشته است، ما هر سال، دو برابر حضور افراد را پیش بینی می‌کنیم. امسال برخلاف سال‌های قبل با هجوم حضور مواجه شدیم، قریب 350 میهمان برای حضور در این کنفرانس اعلام آمادگی کردند.

 آیت الله اراکی به برنامه‌های این کنفرانس برای دانشجویان اشاره کرد و گفت: برای دانشجویان نیز اتحادیه جداگانه‌ای تشکیل دادیم و برنامه ویژه‌ای داریم.

وی ادامه داد: قطعا در این کنفرانس برنامه ویژه‌ای برای طرح رهبر انقلاب پیرامون رفراندوم خواهیم داشت.

** برگزاری جشن میلاد حضرت رسول در آستان حضرت عبدالعظیم

وی تصریح کرد: جشن بزرگ میلاد را در آستان حضرت عبدالعظیم را خواهیم داشت و اختتامیه کنفرانس نیز در سالن همایش‌های برگزار می‌شود. 350 میهمان خارجی خواهیم داشت و اهل سنت کشور خودمان نیز در این برنامه حضور دارند.کمیسیون‌های تخصصی در محل اسکان میهمانان در هتل آزادی برگزار می‌شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: در روز دوم برگزاری این کنفرانس شرکت‌کنندگان به دیدار رهبر انقلاب خواهند رفت و در خلال برنامه‌ها میهمانان در آستان حضرت‌ امام‌خمینی(ره) نیز حضور می‌یابند. در مراسم اختتامیه نیز قرار است آقای لاریجانی رئیس مجلس سخنرانی کند.

وی گفت: علمای برجسته‌ای در سوریه حضور دارند که در این کنفرانس شرکت می‌کنند. بر این اساس از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، درخواست کردیم شورای افتا در سوریه نیز برگزار شود. با الازهر مصر رابطه خوبی داریم و از رئیس الازهر نیز برای حضور در این کنفرانس دعوت کردیم وی گفته است که فعلا شرایطی برای حضور در این کنفرانس ندارد، اما در کنفرانس‌های بعدی حضور می‌یابد.

آیت الله اراکی با تاکید بر اینکه تشکیل این کنفرانس نشان دهنده این است که برنامه‌های ترامپ و سیاست‌های آمریکا در قبال برخورد با جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است، افزود: بسیاری از روشنفکران آمریکایی نیز معتقدند که آمریکا رو به افول است و سیاستمداران این کشور باید فکری برای آینده سیاسی خودشان کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا سید حسن نصرالله نیز در این کنفرانس وحدت حضور می‌یابد، خاطر نشان کرد:علامه نعیم قاسم و تعداد زیادی از جبهه حزب الله لبنان و حماس و چه جهاد اسلامی و در لبنان، سوریه و یمن در این کنفرانس حضور خواهند داشت، البته از حضور آقای سید حسن نصر الله نیز استقبال می‌کنیم.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها