ابهام در روابط آتی ترامپ و بن سلمان  

ابهام در روابط آتی ترامپ و بن سلمان  
يکشنبه 27 آبان 1397 - 17:51

رئیس مرکز سیاست های استراتژیک آمریکا گفت : گزارش سازمان اطلاعات آمریکا درباره دست داشتن ولی عهد سعودی در ترور جمال خاشقچی خبرنگار سعودی هنوز رسما مورد تایید واقع نشده و حتی دقت آن نیز زیر سوال است .

العالم آمریکا

"مک لین " در گفت وگو با برنامه زنده "مع الحدث " از شبکه خبری العالم اظهار داشت: گزارش سازمان اطلاعات امریکا ، روابط دونالد ترامپ و سیاست خارجه وی را پیچیده می کند.

وی افزود: علیرغم اینکه دولت آمریکا با دادگاه بین الملل همکاری نمی کند  اما الان باید با دیپلماسی بین المللی و افکار عمومی بین المللی همکاری کند .

وی گفت : حقائق دادگاههای آمریکا نیز آنگونه که می دانیم هرگز برای محکوم کردن محمد بن سلمان جهت صدور دستور کشتن خاشقچی کافی نخواهد بود.

وی گفت دلیل آن نیز دست نیافتن بر جسد قربانی است ، دلائل ذکر شده ،ارتباط مستقیمی با بن سلمان ندارد بلکه این گزارش به دلائل بسیاری اشاره می کند ،هم چنین نتیجه گیری نهادهای اطلاعاتی مبنی بر این است که چنین اقدامی فقط با دخالت محمد بن سلمان امکان پذیر بوده است.

وی افزود: ترامپ هرگز از وضعیت ایجاد شده برای مجبور کردن ولی عهد به اعتراف به گناهش و ارتکاب این جنایت اقدام نخواهد کرد مگر در صورتی که وی  ارتباط مستقیمی با این قتل  داشته باشد.

وی گفت : ترامپ ،قراردادهای تسلیحاتی را لغو نخواهد کرد و هیچ گاه شان عربستان را به عنوان یک کشور هم پیمان در منطقه زیرا سوال نبرده زیرا این کشور را برای خود مهم می داند به ویژه که بسیاری از معاونان ترامپ هم پیمان عربستان بودند از این رو از این فرصت استفاده خواهد کرد تا برای اجرای سیاست های خود بیشتر بن سلمان را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: در صورتی که ترامپ به درخواست های بن سلمان پاسخ ندهد ، وی نیز مثلا با کاهش همکاری در جنگ یمن ، فشارها را بیشتر خواهد کرد تا ولی عهد سعودی به این درخواست ها پاسخ مثبت دهد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها