الشرق: سود شرکت های املاک وهواپیمایی امارات به شدت کاهش یافت

الشرق: سود شرکت های املاک وهواپیمایی امارات به شدت کاهش یافت
يکشنبه 27 آبان 1397 - 14:59

به گزارش روزنامه قطری 'الشرق'، سود خالص شرکت های املاک اماراتی و همچنین شرکت هواپیمایی امارات (Emirates Airlines) در سال جاری میلادی به شدت کاهش یافته است.

العالم- آسیا 

این روزنامه قطری روز یکشنبه افزود: سود خالص شرکت هلدینگ املاک و مستغلات 'اعمار' در سه ماهه سوم سال جاری میلادی در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته(2017) 33 درصد کاهش یافته و به مبلغ 682 میلیون درهم امارات رسیده است. این در حالی است که سود این شرکت در نه ماهه نخست سال جاری میلادی 19 درصد رشد داشت و نزدیک به 2.5 میلیارد درهم بود.
الشرق تاکید کرد: سود خالص شرکت املاک و مستغلات 'الدار' نیز در سه ماهه سوم سال جاری میلادی 30درصد در مقایسه با همان دوره در سال گذشته کاهش یافته و به 421 میلیون درهم رسید. 
همچنین سود این شرکت در نه ماهه نخست سال جاری میلادی 17 درصد افت داشت و مبلغ آن 1.5 میلیارد درهم شد. سود خالص شرکت سرمایه گذاری 'دبی' هم کاهش 33 درصدی داشت مبلغ آن به 233 میلیون درهم رسید.
از سوی دیگر به دنبال افزایش هزینه سوخت و عدم ثبات سیاسی، سود شرکت هواپیمایی امارات (Emirates Airlines) به شدت کاهش یافته است.
این شرکت هواپیمایی از افت 86 درصدی سود این شرکت در نیمه نخست سال جاری میلادی خبر داد و تاکید کرد این افت به خاطر افزایش هزینه سوخت و افزایش نرخ ارز می باشد. 
سود این شرکت هواپیمایی در نیمه نخست سال جاری میلادی226 میلیون درهم امارات(یک دلار آمریکا = 3.673 درهم امارات) بود، در حالی که سود این شرکت در دوره مشابه در سال گذشته میلادی 1.7 میلیارد درهم بوده است.
در همین راستا 'تیری انتینوری'مدیر ارشد تجاری شرکت امارات ایرلاین هشدار داد افزایش هزینه های سوخت، بر سود این شرکت تائیر منفی می گذارد و نگرانی ها از اقتصاد بین المللی و عدم ثبات سیاسی، سود این شرکت را کاهش داده است.
وی در کنفرانسی در دبی با اشاره به افزایش 40درصدی هزینه سوخت، تاکید کرد که کار کردن در چنین شرایطی سخت است. پیشتر هم یک مقام در شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرده بود که افزایش قیمت سوخت و عدم ثبات در اقتصاد جهان منافع و سود این شرکت را در خطر قرار داده است.
در همین راستا 'غیث الغیث' مدیرعامل شرکت هواپیمایی 'فلای دبی' امارات از خسارت 316.8 میلیون درهمی این شرکت در نیمه نخست سال جاری میلادی خبر داد. 
به گزارش ایرنا، نتایج یک بررسی اقتصادی نشان می دهد دولت امارات از یک اقتصاد شکننده رنج می برد و با اینکه هزینه های شهروندان و ساکنان را دو برابر کرده تا از کسری بودجه خلاص شود، اما وضعیت کشور روز به روز بدتر می شود.
بر اساس این بررسی، امارات در سال های اخیر دارایی های خود در آمریکا را از 200 میلیارد دلار به 66 میلیارد دلار در پایان ژوئن سال 2017 میلادی کاهش داده است . 
همچنین هزینه خدمات دولتی را افزایش و مالیات های مختلفی وضع کرده است .
مالیات بر 'مشتقات نفتی'، 'هزینه برق و آب'، 'معاملات دولتی' و درآمدهای جدید نظیر هزینه های مربوط به شهرداری موجب افزایش هزینه زندگی در شهرهایی مانند ابوظبی و دبی شده است . این شرایط بار سنگینی بر دوش شهروندان و افراد مقیم این کشور گذاشته است .

پربیننده ترین خبرها