موضوع خاشقچی وزیر خارجه ترکیه را به واشنگتن سوق داد

موضوع خاشقچی وزیر خارجه ترکیه را به واشنگتن سوق داد
دوشنبه 28 آبان 1397 - 18:34

موضوع قتل خاشقچی یکی از محورهای اساسی دیدار فردا سه شنبه مولود جاویش اوغلو وزیر خارجه ترکیه با مایک پامپئو همتای آمریکایی اش در واشنگتن است که محور تماس های تلفنی رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نیز بود.   

العالمترکیه

سفر وزیر خارجه ترکیه به آمریکا همزمان با اطلاعاتی انتشار یافته درباره تلاش واشنگتن جهت خفیف کردن موضع تند ترکیه نسبت به عربستان سعودی به خاطر قتل خاشقچی است.

شبکه "ان بی سی" آمریکا گزارش داد که کاخ سفید امکان اخراج فتح الله گولن که در ترکیه تحت تعقیب است، را بررسی می کند که در چارچوب تلاش های دیپلماتیک برای متقاعد کردن اردوغان به کاهش فشار بر سعودی است.

اخباری نیز از سازش درباره اعلام موضع آمریکا نسبت به موضوع خاشقچی همسو با موضع ترکیه به عنوان هم پیمانش منتشر شده که در آن منافع سعودی به ویژه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به عنوان هم پیمان آمریکا حفظ شده خصوصا که گزارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا حاکی از آن است که بن سلمان آمر قتل خاشقچی بوده به همین سبب حمایت ترامپ از محمد بن سلمان برای وی ماموریتی آسان نمی باشد.

البته ترامپ روز شنبه گفته بود که اخراج گولن در زمان حاضر مطرح نیست اما گفت که برای ترکیه آنچه بتواند انجام می دهد و روابط با آنکارا بسیار خوب است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها