جنبش جهانی دفاع از حقوق کودکان:

صهیونیست ها درسال جاری 52 کودک فلسطینی را به شهادت رساندند

صهیونیست ها درسال جاری 52 کودک فلسطینی را به شهادت رساندند
دوشنبه 28 آبان 1397 - 19:41

جنبش جهانی دفاع از حقوق کودکان (DCI) در گزارشی اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی از آغاز سال جاری میلادی تاکنون 52 کودک فلسطینی را در کرانه باختری و نوار غزه به شهادت رسانده اند.

العالم _ فلسطین اشغالی

جنبش جهانی دفاع از حقوق کودکان در گزارشی به مناسبت روز جهانی کودک اعلام کرد که نظامیان اسرائیلی تنها 46 کودک را در نوار غزه کشته اند.

این جنبش رژیم صهیونیستی را به استفاده از گلوله و زور علیه کودکان فلسطینی متهم کرد و افزود که 18 کودک در اثر اصابت گلوله به ناحیه سر، کشته شدند. 

گزارش یاد شده افزود: بیش از دو هزار و 70 کودک فلسطینی از آغاز سال 2000 تاکنون به ضرب گلوله های نظامیان اسرائیلی و شهرک نشینان کشته شده اند. 

همچنین 500 تا 700 کودک کم سن و سال فلسطینی هر ساله در دادگاه های نظامی اسرائیل، محاکمه می شوند. 

بنابر اعلام باشگاه اسرای فلسطینی، حدود 350 کودک فلسطینی نیز در حال حاضر در زندانهای رژیم صهیونیستی به سر می برند.

رژیم اسرائیل تلاش دارد با بازداشت کودکان فلسطینی و شکنجه جسمی و روحی آنها، والدین آنان را تحت فشار قرار دهد و برای آنها رعب و وحشت ایجاد کند.

جنبش جهانی دفاع از کودکان شاخه فلسطین بخشی از ائتلاف بین المللی جنبش جهانی دفاع از کودکان است که در ژنو سال 1979 تاسیس شده است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در تازه ترین جنایت خود علیه کودکان فلسطینی، هشتم آباه ماه با حمله پهپادی به منطقه ای در حدفاصل خان یونس و دیرالبلح، سه کودک فلسطینی را کشتند.

گروه های فلسطینی نیز با صدور بیانیه های جداگانه در پی به کشته شدن این سه کودک فلسطینی به اسرائیل هشدار دادند که بزودی انتقام خون آنها را گرفته و پاسخ قاطعی به صهیونیست ها خواهند داد.

جنایت های نظامیان اشغالگر علیه مردم فلسطین و به ویژه کودکان آن در سایه سکوت محافل بین المللی و عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با تل آویو همچنان ادامه دارد و صهیونیست ها به هشدارهای پی در پی و درخواست های مکرر نهادهای حقوق بشری مبنی بر عدم حمله به کودکان فلسطینی کاملا بی توجه هستند.

پربیننده ترین خبرها