فرزندان فعالان سعودی ممنوع الخروج شدند

فرزندان فعالان سعودی ممنوع الخروج شدند
چهارشنبه 30 آبان 1397 - 12:36

مقامات سعودی علاوه بر بازداشت هزاران مخالف و فعال سیاسی، فرزندان آنها را نیز ممنوع الخروج کرده است.

العالم- عربستان سعودی 

به گزارش پایگاه خبری عربی21، صفحه زندانیان عقیده در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: از سرشناس ترین این افراد، فرزندان 'شیخ سلمان العوده' هستند که به بهانه فعالیت سیاسی پدرشان ممنوع الخروج شده اند. 
همچنین رژیم آل سعود فرزندان برخی از اساتید دانشگاه های عربستان از جمله 'احمد بن راشد بن سعید'، 'سعید بن ناصر الغامدی' را که خود مقیم خارج هستند، ممنوع الخروج کرده است.
' الغامدی' و 'ابن سعید ' و دیگر فعالان سیاسی که نگران هستند به محض ورود به کشور دستگیر شوند، نسبت به ممنوعیت دیدار با اعضای خانواده خود در خارج از عربستان نیز اعتراض دارند.
رژیم آل سعود صدها تن از نویسندگان، فعالان و روحانیون را از سپتامبر / شهریور / گذشته به بهانه های واهی از جمله فعالیت های تروریستی دستگیر و زندانی کرده است. 
در همین راستا عبدالله فرزند العوده در حساب کاربری توئیتر خود نوشت : دادگاه ویژه رسیدگی به اتهام سلمان العوده که از سوی دادستان درخواست مجازات اعدام برای او شده است، رسیدگی به پرونده این فعال سعودی را به تعویق انداخت.
نیروهای امنیتی عربستان سپتامبر سال 2017 سلمان العوده را به همراه 10 تن دیگر به اتهام تشکیل هسته های ضد امنیتی دستگیر و روانه زندان کردند.
دادستان 37 اتهام به او تفهیم کرده که مهم ترین آن فساد فی الارض و ارتباط با سازمان اخوان المسلمین در داخل و خارج کشور می باشد. بخش عمده ای از اتهامات وی امنیتی اعلام شده است.
العوده معاون دبیرکل اتحادیه بین المللی جهان اسلام را برعهده دارد. نهادی که طی سال های گذشته از سوی عربستان به عنوان یک نهاد ترورستی معرفی شده است. دبیرکلی این نهاد را 'یوسف القرضاوی' به عهده دار می باشد که بعد از سقوط دولت 'محمد مرسی' رییس جمهوری مصر در دوحه قطر ساکن است.
سپتامبر سال 2017 میلادی و فقط چند ماه بعد از انتصاب 'محمد بن سلمان' به سمت ولیعهد عربستان ده‌ها تن از تجار، روحانیون، شاهزادگان، فعالان حقوق بشر و حقوق زنان و علمای این کشور دستگیر و روانه زندان شده‌اند.
در حالی که این بازداشت‌ها انتقاد مجامع بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و اتحادیه اروپا را در پی داشته است، رژیم سعودی همچنان به سرکوب مخالفان و فعالان حقوق بشر و فعالان حقوق زنان ادامه می‌دهد که جدیدتری آن ربودن و ترور جمال خاشقچی روزنامه نگار مخالف بن سلمان است که با وجود گذشت چندین هفته از قتل او ، سعودی ها هنوز عامل اصلی صدور فرمان قتل او را معرفی نکرده اند.

پربیننده ترین خبرها