فیصل مقداد:

غرب حامی کسانی است که از سلاح شیمیایی علیه ارتش سوریه استفاده می‌کنند

 غرب حامی کسانی است که از سلاح شیمیایی علیه ارتش سوریه استفاده می‌کنند
چهارشنبه 30 آبان 1397 - 19:35

معاون وزیر خارجه سوریه با تأکید بر محکوم کردن استفاده از سلاح شیمیایی توسط دمشق، اظهار داشت که چالشی به نام تروریسم شیمیایی وجود دارد.

العالم - سوریه

«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه امروز چهارشنبه در چهارمین دور فوق العاده کنفرانس کشورهای حاضر در فرآیند تشریح عمل به معاهده سلاح شیمیایی سخنرانی کرد.

مقداد در جریان سخنرانی خود تأکید کرد که برخی از کشورها «سیاست تغییر قدرتها با استفاده از زور را در پیش گرفته‌اند و این مسئله باعث گسترش تروریسم در جهان شده است».

شبکه خبری «الاخباریه» به نقل از این مسئول سوری گزارش داد که چالشی به نام تروریسم شیمیایی و استفاده گروههای تروریستی مانند داعش، جبهه النصره و «کلاه سفیدها» از سلاح و مواد شیمیایی وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه سوریه شدیدا استفاده از سلاح شیمیایی در هر مکان و توسط هر طرفی را محکوم می‌کند، اعلام کرد که مسئولان سوری از ورود هیئت حقیقت یاب به این کشور ممانعت نکرده‌اند، بلکه این هیئت بوده است که در بازدید از مواضع معین در سوریه این دست و آن دست می‌کند.

مقداد با اشاره به اینکه سوریه خواستار ادامه فعالیت سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی است، تصریح کرد که دمشق خواستار تقویت این سازمان است تا استقلال بیشتری داشته باشد.

معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی به سوریه حمله کردند، اظهار داشت که این طرفها حامی کسانی هستند که از سلاح شیمیایی علیه ارتش سوریه استفاده می‌کنند.

وی ضمن انتقاد از عدم محکومیت «رفتار مجرمانه» این کشورها، خاطر نشان کرد که فقط رژیم صهیونیستی تنها طرفی است که این کنفرانس را نقض کرده و افزایش امنیت و صلح منطقه‌ای مستلزم تلاش است تا منطقه از سلاح کشتار جمعی تخلیه شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها