کارشناسان درباره انتخابات بحرین ابراز تردید می‌کنند

کارشناسان درباره انتخابات بحرین ابراز تردید می‌کنند
پنج‌شنبه 1 آذر 1397 - 07:54

بحرینی‌ها روز شنبه هفته آینده پای صندوق‌های رأی می‌روند؛ اما کارشناسان ارزش یک انتخابات پارلمانی را که گروه‌های منحل‌شده مخالف نمی‌توانند در آن مشارکت کنند زیر سؤال می‌برند.

العالم - بحرین

دو گروه اصلی مخالف در بحرین -- گروه الوفاق و گروه وعد -- از معرفی نامزد برای این انتخابات منع شده اند؛ موضوعی که درخواست‌ها را برای تحریم انتخابات پارلمانی افزایش داده است.

این کشور کوچک خلیج‌فارس از سال 2011 و از زمانی که نیروهای امنیتی سرکوب اعتراضات شیعیان را آغاز کردند، با نا‌آرامی‌های مداومی مواجه بوده است. گروه‌های مخالف خواهان برگزاری انتخابات برای گزینش نخست‌وزیر و تغییر در قانون اساسی این کشور بوده اند.

بر اساس آمارها، بیشتر ساکنان این کشور 1.4 میلیون نفری شیعه هستند.

"نیل پارتریک" -- کارشناس آشنا به سیاست‌های کشورهای حوزه خلیج فارس -- در این خصوص می‌گوید: «انتخابات بحرین از سال 2010 و زمانی که گروه الوفاق -- مهمترین جنبش شیعه و مخالف دولت -- تحریم را در دستور کار خود قرار داد، تمامی معنای عملی و سیاسی خود را از دست داده است. پس از آن نیز غیرقانونی شناخته شدن الوفاق و گروه وعد تنها نمایانگر بی‌معنا شدن انتخابات در بحرین است.»

گروه‌های مخالف آخرین انتخابات را که در سال 2014 برگزار شد تحریم کردند و آن را تمسخرآمیز نامیدند. همچنین دادگاهی در سال 2016 فعالیت‌های گروه الوفاق را به ادعای ترویج تروریسم غیرقانونی اعلام کرد. پس از آن بود که موجی از اعتراض و نا‌آرامی بحرین را فرا گرفت.

پربیننده ترین خبرها