حزب الله عراق: آمریکا تلاش می‌کند داعش از مرزهای سوریه وارد عراق شود

حزب الله عراق: آمریکا تلاش می‌کند داعش از مرزهای سوریه وارد عراق شود
پنج‌شنبه 1 آذر 1397 - 11:42

سخنگوی گردان‌های «حزب الله» تأکید کرد که بر مرزهای این کشور با سوریه مسلط شده‌اند و هر گونه حضور آمریکا در عراق را اشغالگری می‌داند.

العالم - عراق

«جعفر الحسینی» سخنگوی گردانهای «حزب الله» عراق اعلام کرد که «هدف تحرکات اخیر عناصر داعش در مرزها [این کشور با سوریه] این است که منطقه شعله‌ور باقی بماند».

شبکه خبری «روسیا الیوم» به نقل از الحسینی گزارش داد که «نیروهای آمریکایی در تلاشند که عناصر گروه داعش را سوق دهند تا از طرف سوریه وارد خاک عراق شوند».

وی همچنین تأکید کرد که گردانهای حزب الله به همراه نیروهای دولتی عراق بر مرزهای این کشور با سوریه مسلط شده است.

سخنگوی گردانهای حزب الله در پایان خاطر نشان کرد که «تسلط هر نیروی خارجی بر خاک عراق را رد می‌کنیم و هر گونه حضور آمریکا در عراق را اشغالگری می‌دانیم».

اخیرا عناصر داعش از توقف عمدی حملات هوایی آمریکا در شرق سوریه استفاده کرده و توانستند مناطق زیادی را از تسلط گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -تحت الحمایه آمریکا- خارج کنند و به اشغال خود درآورند و خود را به مرزهای عراق برسانند.

 یک منبع آگاه نزدیک به «حزب اتحاد دموکراتیک» کُرد  21 آبان ماه گذشته از اختلافات نیروهای دموکراتیک سوریه با آمریکا پرده برداشت و گفت که واشنگتن در ماه گذشته از طریق توقف پوشش هوایی اقدامات جنگی علیه داعش در شرق فرات خواست به سران یگانهای کُرد پیامهایی بدهد

اما علاوه بر نقش توقف حملات ائتلاف آمریکا به داعش در سوریه، درباره علت پیشروی این گروه در برابر نیروهای دموکراتیک، ناظران اعلام کردند (+) که این پیشروی با همدستی داعش و ائتلاف آمریکا صورت گرفته است؛ زیر این ائتلاف خواستار پایان حضور داعش نیست و در صورت حصول این امر، توجیهی برای حضور خود در خاک سوریه ندارد.

در تأیید این مطالب، «عبادس العرداوی» کارشناس امنیتی عراق در تاریخ 11 آبان اعلام کرد که آمریکا برای باقی مانده در مرزهای مشترک عراق و سوریه بهانه ایجاد کرده تا از این راه باردیگر زباله‌های خود را در این منطقه بازیافت کند و در عین حال خط امداد رسانی میان تهران و بیروت را که از محور مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند، قطع کند.

وی با بیان اینکه آمریکا احساس خطر کرده و تلاش می‌کند که در مرزهای عراق و سوریه باقی بماند و برای این بقاء، بهانه‌تراشی می‌کند، اظهار داشت که آمریکا تلاش می‌کند تا راه ارتباطی میان تهران و بیروت را که از طریق خاک عراق است و از این راه همواره برای حمایت از مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی و خنثی کردن طرح‌های آن استفاده می‌شد، قطع کند. به طوری که فرماندهان نیروهای آمریکایی و صهیونیستی در منطقه‌ای در حد فاصل میان سوریه و عراق با یکدیگر دیدار کرده‌اند تا این راه را قطع کنند و حمایت از محور مقاومت در سوریه و لبنان را متوقف کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها